وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا سه شنبه ۷ شهریور ماه ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا سه شنبه 7 شهریور ماه 1402 پرداخته شده است. 

وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا سه شنبه 7 شهریور ماه 1402
صفحه اقتصاد -

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی از روز سه شنبه نواحی شمالی استان به ویژه منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد.

«محمد امیدفر»، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر روز چهارشنبه در استان ادامه می یابد و موجب افزایش ابر، رگبار باران، غرش آذرخش و وزش باد گاهی به نسبت شدید می شود.

وی اظهار کرد: در چنین وضعیتی، احتمال آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ در نواحی مستعد و طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع شد.

امیدفر، ادامه داد: احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای، سقوط و یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه های سبک و در نیمه جنوبی استان نفوذ و یا خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی خواستار رعایت فاصله در عبور از کنار ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، محکم کردن سازه های سبک و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده شد.

امیدفر، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سراب و چاراویماق با دمای ۱۱ درجه و جلفا با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۲۰ درجه سانتی گراد رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

پیشنهاد سردبیر

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد