انتصاب مدیرعامل هواپیمایی چابهار طبق مقررات و تاییدیه سازمان هواپیمایی کشوری

پیرو اظهارات یکی از نمایندگان مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص فرآیند انتصاب مدیرعامل جدید هواپیمایی چابهار، این شرکت ضمن استقبال از ارتقاء شفافیت اطلاعیه ای به شرح ذیل نمود:

انتصاب مدیرعامل هواپیمایی چابهار طبق مقررات و تاییدیه سازمان هواپیمایی کشوری
صفحه اقتصاد -

احتراماً پیرو مکاتبه اخیر ایشان با موضوع “مغایرت قانونی انتصاب مدیرعامل شرکت هواپیمایی چابهار” ضمن تشکر از دغدغه وی در خصوص رعایت قواعد و قوانین انتصابات تخصصی، نکات ذیل در این خصوص به استحضار می رسد؛

تصمیم به تغییر در مدیریت شرکت هواپیمایی چابهار متناسب با سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر صیانت از اموال بازنشستگان و افزایش بازدهی شرکت ها و درپی ارزیابی عملکرد، بررسی درآمد و هزینه ها، سیاست های مدیریتی منجر به زیان عملیاتی و شناسایی سود موهوم ناشی از نوسان نرخ ارز مطالبات شرکت، گزارش بازرس قانونی و حسابرس مستقل هواپیمایی چابهار، شیوه بهره گیری از هواپیماهای مالکیتی و اجاره هواپیمایی بخش خصوصی و صرفه و صلاح این شرکت صورت پذیرفت.

متن نامه

براین اساس تغییر مدیریت شرکت مذکور از اواخر سال ۱۴۰۳ در دستور کار کمیته انتصابات صندوق بازنشستگی هما و صندوق بازنشستگی کشوری متشکل از صاحبنظران صنعت هوانوردی و حاکمیت شرکتی قرار گرفت و این کمیته ۹ نفر از مدیران با سابقه تخصصی مرتبط را که توانسته بودند شرایط اولیه را احراز نمایند مصاحبه و ارزیابی نموده و خلبان محمد ابراهیمی نیک طی یک فرآیند علمی و تخصصی بالاترین امتیاز را در این کمیته اخذ نمود.

همچنین معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان عالی ترین مرجع تخصصی صنعت هوانوردی، طی مکاتبه شماره۲۴۱۲۰۴۲۸۵۲۵ صلاحیت حرفه ای و تخصصی مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی چابهار را پس از بررسی مستندات تجارب تخصصی و مصاحبه از منظر انطباق نامبرده با احراز شرایط تخصصی الزامات مندرج در  قوانین و آیین نامه های مرتبط از جمله Air OPS  و Part-M  و Part-۱۴۵ مورد تایید قرار داده است.

از منظر دغدغه های مورد اشاره؛ مدیرعامل جدید هواپیمایی چابهار خلبان دو تایپ هواپیمایی MD و بوئینگ ۷۳۷ بوده اند و از منظر مدیریت ایمنی (SMS) دوره های لازم را طی کرده و مدارک لازم را اخذ نموده اند و از منظر دانشگاهی نیز دانش آموخته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران می باشند.

خلبان محمد ابراهیمی نیک  سمت مدیرکل واحد مهندسی عملیات پرواز (opertion  technical and  engineering manager) و همچنین EFB ADMIN را که از کلیدی ترین سمت های حساس حوزه عملیات پرواز در ساختار رسمی هواپیمایی چابهار می باشد را عهده دار بوده اند که در هنگام راه اندازی یا همان استارت اپ در واقع تهیه زیرساخت های اسنادی و نرم افزاری شرکت در حوزه عملیات پرواز توسط این واحد صورت پذیرفته است.

همچنین ۵ اقدام تحولی مثبت در دوران کوتاه مدیریت جدید هواپیمایی چابهار در راستای اصول حرفه ای حاکمیت شرکتی و ارتقاء بازدهی دارایی ها صورت پذیرفته است؛

۱. کاهش فروش چارتری و افزایش فروش سیستمی بلیط
۲. توقف واگذاری غیرضروری پروژه ها به بخش خصوصی و واگذاری به شرکت های داخلی صندوق بازنشستگان
۳.توقف اجاره هواپیمای بخش خصوصی و به کارگیری ناوگان مالکیتی شرکت
۴. پیگیری مطالبات وصول نشده هواپیمایی چابهار از بخش خصوصی
۵. پیگیری انجام حسابرسی ویژه از قراردادهای پیشین شرکت

بنابراین همانگونه که ملاحظه می شود مدیر عامل جدید هواپیمایی چابهار تمامی شرایط حرفه ای لازم را برابر ضوابط و آیین نامه های مرتبط احراز نموده اند و سیاست های مدیریتی متناسب با ارزش افزایی دارایی های هواپیمایی چابهار را در پیش گرفته است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه