برگزاری همایش ملی گردشگری "همسنگار" در جزیره جهانی قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گرشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری همایش ملی صنعت گردشگری با عنوان "همسنگار" با هدف تقویت تعاملات فرهنگی و تجاری و معرفی ظرفیت‌های گردشگری جزیره جهانی قشم از 26 تا 27 مهر ماه 1403 خبر داد.

برگزاری همایش ملی گردشگری "همسنگار" در جزیره جهانی قشم
صفحه اقتصاد -

ادریس راموز در نشست خبری همایش همسنگار اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش برداشتن گام مؤثری در راستای احیا و گسترش ارتباطات میان فرهنگی و تجاری با شهرهای اصیل و تاریخی جهان که از دیرباز از طریق دریا با جزیره قشم در تعامل و ارتباط بوده‌اند، می باشد.

وی به تعاملات فرهنگی و تجاری قشم با کشورهای مختلف از جمله هند، چین و کشورهای آفریقایی در طول تاریخ اشاره کرد و بیان داشت که این جزیره می‌تواند به عنوان نقطه عطفی برای تحقق صلح و تبادلات فرهنگی عمل کند.

راموز همچنین به شعار سال سازمان جهانی گردشگری که "گردشگری و صلح" است، اشاره کرد و افزود: فرهنگ و دارایی‌های فرهنگی می‌توانند به افزایش تبادلات فرهنگی و در نتیجه تحقق صلح کمک کنند.

وی به نقش مهم گردشگری در تقویت تصویر برند کشورها و ایجاد سرمایه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای ایران تأکید و از دیپلماسی گردشگری به عنوان ابزاری مؤثر در این راستا یاد کرد.

در ادامه، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان، به ویژگی‌های منحصر به فرد جزیره قشم از جمله تنوع زبانی و فرهنگی، جاذبه های تاریخی و طبیعی اشاره و بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در این جزیره تأکید کرد.

بنابراین گزارش، در این همایش ۲ روزه، ضمن تکریم و حمایت از فعالان صنعت گردشگری جزیره جهانی قشم،‌ با حضور سفیران و نمایندگان کشورهای دوست و همسایه، پنل‌های تخصصی با حضور اساتید، صاحب‌نظران و اندیشمندان صنعت گردشگری به همراه نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود و هدف ایجاد پروژه‌های مشترک در حوزه گردشگری و تقویت ارتباطات فرهنگی و تجاری بین کشورهاست.

به منظور حضور در این رویداد از وزرای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفرای کشورهای مختلف، استانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین حوزه گردشگری کشور دعوت به عمل آمده است و علاوه بر برگزاری پنل های تخصصی، برخی از ظرفیت های گردشگری و ایده ها و پلتفرم های نوآورانه گردشگری قشم رونمایی می شود.

گفتنی است، نشست خبری همایش ملی همسنگار با حضور محمدفرزاد میرزایی قلعه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران و شهرام شیروانی نائب رییس این مجموعه، سید مجید حلاج زاده، رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور، علی غمخوار، نائب رییس جامعه تورگردانان ایران، عبدالباسط رضوانی، مدیرعامل جامعه حرفه‌ای هتلداران جزیره قشم و با حضور خبرنگاران حوزه گردشگری کشور برگزار شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد