تصویر برند قشم در آیینه سینمای ایران واکاوی شد/ فعالان هنر هفتم در بزرگترین جزیره خلیج فارس تقدیر شدند

به مناسبت روز ملی سینما، ضمن تقدیر از کنشگران حوزه هنر هفتم و پخش منتخبی از سه فیلم بلند داستانی، فعالان فرهنگی هنری حاضر در این رویداد، تصویر برند جزیره جهانی قشم در آیینه سینمای ایران را مورد واکاوی قرار دادند.

تصویر برند قشم در آیینه سینمای ایران واکاوی شد/ فعالان هنر هفتم در بزرگترین جزیره خلیج فارس تقدیر شدند
صفحه اقتصاد -

در این نشست ابتدا از مهدی مرزبان مدیر سینما سنتر به دلیل فعال نگاه داشتن سالن نمایش فیلم و استمرار فعالیت‌های فرهنگی در جزیره تقدیر شد و پس از آن از سی تن سینماگران و فعالان این هنر، با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

همچنین ویژه برنامه بررسی و بازکاوی تصویر قشم در آینه سینمای ایران در مرکز رسانه ای جزیره قشم برگزار شد.

در این نشست، حضار به ارائه نظرات خود براساس سه فیلم اژدها وارد می‌شود، زادبوم و یادگار جنوب پرداخت و علاوه بر نمایش بخش‌های برگزیده فیلم‌ها، به نقد و بررسی تصویر ارائه شده از جزیره قشم در این سه فیلم پرداخت. 

در ادامه محمد غفاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با انتقاد از فیلم‌های ساخته شده درباره قشم، روایت ارائه شده از این جزیره را روایتی مخدوش و لکنت‌دار دانست و از همه اهالی فرهنگ و هنر قشم مطالبه گری و تلاش برای اصلاح تصویر ذهنی سینماگران را خواستار شد.

همچنین حاضران در این نشست به بیان نظرات خود پرداختند و راهکارهایی برای مقابله با جریان نادیده انگاری آیین‌ها، تمدن و فرهنگ، جاذبه‌ها و زیبایی‌های ارائه کردند.

جلال مبارک زاده به ضعف‌های پرداختن در رسوم و آیین‌های جزیره در فیلم‌ها به ویژه آیین زار در فیلم اژدها وارد می‌شود اشاره کرد و خواستار نظارت بیشتر در این عرصه شد.

مهدی دهدار فعال رسانه‌ای جزیره، عبدالرضا دشتی زاده مدیر میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم، احمد بازماندگان کارشناس سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم و تعدادی دیگر از حاضران در این نشست به بیان نظرات خود پرداختند و راهکارهایی برای مقابله با جریان نادیده انگاری آیین‌ها، تمدن و فرهنگ، جاذبه‌ها و زیبایی‌های ارائه کردند.

در پایان این نشست علیرضا زارعی، سینماگر هرمزگانی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم افزود؛ نگاه و تلاش دکتر پیغامی مدیرعامل محترم، ارتقاء و کیفیت آثار تولیدی به ویژه فیلم های بلند داستانی و سریال های تلویزیونی است که به معرفی جزیره جهانی قشم و برندینگ آن در قالب هنرهای تصویری می پردازند. در همین راستا، طی یکسال اخیر، آثار ارائه شده جهت تولید به معاونت فرهنگی و مدیریت روابط عمومی ارجاع، و نسبت به ارزیابی آثار در تمامی ابعاد دقت ویژه ای صورت می گیرد و تقویت نگاه احترام آمیز و پرداختن به ظرفیت های جامعه محلی، آیین ها و سنت های فرهنگی در اولویت قرار دارد. 

وی از تمهیدات صورت گرفته برای ایجاد مرکز رسانه در کنار مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ازاد قشم و تمرکزبخشی آن در یک مجموعه، با هدف تقویت و بهبود فرایند تولید آثار برجسته در قالب‌های مختلف رسانه‌ای توسط هنرمندان و اصحاب رسانه جزیره خبر داد.

لازم به ذکر است که همزمان با هفته سینما، آغار به کار نشست‌های هفتگی فیلم‌بینی و نقد و بررسی فیلم‌های مختلف داستانی، کوتاه و مستند در جزیره قشم با عنوان محفل سینمادریا نیز در پنجشنبه هر هفته به صورت رسمی اعلام شد و عموم علاقه‌مندان می‌توانند در این محفل حاضر شوند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد