ارزش عوارض واردات کالا به گمرک منطقه آزاد قشم از مرز ۳ هزار میلیارد ریال فراتر رفت

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ارزش ریالی مربوط به عوارض ورود کالا به این منطقه آزاد از مرز 3 هزار میلیارد ریال فراتر رفت.

ارزش عوارض واردات کالا به گمرک منطقه آزاد قشم از مرز 3 هزار میلیارد ریال فراتر رفت
صفحه اقتصاد -

امیر علی داود اظهار داشت: از ابتدای فروردین سال 1402 تا پایان مرداد ماه امسال به مدت 17 ماه، جمع عوارض دریافتی از ورود کالا به این گمرک به بیش از 3 هزار و 542 میلیارد و 129 میلیون ریال رسیده است.

وی ادامه داد: سهم عوارض دریافتی این گمرک از محل کالای همراه مسافر، مواد اولیه تولید، تجهیزات واحدهای صنعتی و مصرف در منطقه در سال گذشته به بیش از دو هزار و 593 میلیارد و 533 میلیون ریال رسید.

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، در پنج ماهه نخست امسال هم از محل عوارض یاد شده، افزون بر 948 میلیارد و 596 میلیون ریال عاید این گمرک شده است.

او یاداور شد: ارزش دلاری کالاهای وارداتی به این منطقه آزاد در بازه زمانی یاد شده به رقم 246 میلیون و 697 هزار و 667 دلار رسیده است که 191 میلیون و 981 هزار و 672 دلار آن مربوط به سال گذشته بوده است.

داود بیان داشت: در پنج ماهه امسال (فروردین تا آخر مرداد ماه) هم ارزش دلاری کالاهای وارداتی به این منطقه آزاد به 54 میلیون و 715 هزار و 995 دلار رسیده است.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور به دلیل شرایط مناسب تولید و دسترسی آسان به آب‌های آزاد، به یکی از مناطق آزاد مهم کشور در حوزه تولید، واردات و صادرات تبدیل شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد