۱۷۷ مصوبه در کمیته سرمایه‌گذاری قشم صادر شد

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یکی از مهمترین تحولات سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم به تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری به دستور مدیرعامل این سازمان مربوط می‌شود که براساس آن، 177 مصوبه در 14 ماه گذشته صادر شده است.

 ۱۷۷ مصوبه در کمیته سرمایه‌گذاری قشم صادر شد
صفحه اقتصاد -

 سید مسعود آل عبایی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: کمیته سرمایه‌گذاری در نخستین روزهای فعالیت عادل پیغامی به‌ عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در اردیبهشت سال 1402 با هدف آسیب‌شناسی مشکلات پیش روی متقاضیان سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد تشکیل شد و تا سوم‌ مرداد ماه امسال 177 مصوبه صادر کرده است. 

به گفته وی، این کمیته با محوریت آسیب شناسی‌ها، موفق شد بسیاری از موضوعاتی که به دلیل عدم تعامل بین بخشی در این مجموعه بلاتکلیف مانده بود را حل و فصل کند. 

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: در بازه زمانی 14 ماه فعالیت این کمیته، 28 جلسه با حضور تمامی اعضا و جمع بندی گروهی کارشناسان تشکیل و با صادر شدن 177 مصوبه، بسیاری از پرونده‌های مربوط سرمایه‌گذاران از بلاتکلیفی خارج شد. 

وی تصریح کرد: رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاونان این مجموعه و مدیران املاک و مستغلات، حقوقی، معماری و شهرسازی، محیط زیست، گردشگری و سرمایه‌گذاری به عنوان اعضای اصلی و به صورت موردی هم مدیریت‌های شیلات، منطقه ویژه اقتصادی، نفت و انرژی، صنایع و GIS هم به صورت مشورتی در این کمیته حضور دارند و با یک خرد جمعی نسبت به تصمیم گیری مصوبات اقدام می‌شود.

آل عبایی یادآور شد: ذیل کمیته اصلی سرمایه‌گذاری، یک کمیته فرعی با حضور مدیریت‌های ملاک، معماری و شهرسازی، حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد و حسب مورد نیاز، مدیران شیلات و کشاورزی، نفت و انرژی و صنایع هم در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: کار این کمیته بررسی مصوبات مربوط به مطالعات امکان سنجی، رفع تعارضات‌ها و موارد دیگر است و در نهایت کمیته بالادستی  آن را به تصویب نهایی می‌رساند.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران بواسطه پتانسیل‌هایی که در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی، شیلات، گردشگری، شناورسازی و دیگر موضوعات صنعتی دارد، به یکی از مناطق مهم سرمایه‌گذرای کشور تبدیل شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد