۸۴۳۹ پرونده اشخاص حقوقی در منطقه آزاد قشم ثبت شد

رئیس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اطلاعات 8439 پرونده اشخاص حقوقی شامل انواع شرکت‌ها شعبات و موسسات برای اولین بار از تاریخ تاسیس منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم در سامانه یکپارچه ثبت شرکت‌های سازمان مناطق آزاد تجاری صنعتی ثبت شد.

8439 پرونده اشخاص حقوقی در منطقه آزاد قشم ثبت شد
صفحه اقتصاد -

رویا زاهد نیا با اعلام این مطلب، اظهار داشت: با ثبت اقلام اطلاعاتی در سامانه یکپارچه مناطق آزاد، رصد و دسترسی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به اطلاعات شرکت‌های ثبت شده در منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم فراهم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی با تاکید بر اینکه این تعداد پرونده شامل (شرکت‌ها، شعبات داخلی و خارجی، موسسات انتفاعی و غیرانتفاعی) از زمان پایه‌گذاری اداره ثبت شرکت‌ها در قشم (سال 1374) تا پایان روز بیستم خرداد امسال به ثبت رسیده است، ادامه داد: در این مدت 812 شرکت هم به صورت رسمی منحل شده است.

به گفته رئیس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم، باتوجه به الزام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (هیات ماده 9) مبنی بر ثبت اقلام اطلاعاتی شرکت‌های ثبت شده در مناطق آزاد در سامانه پایگاه اشخاص حقوقی کشور در یک بازه زمانی 6 ماهه (دی ماه 1402 تا پایان خرداد 1403)، همگام با سایر مناطق آزاد کشور اقدامات مربوط به بازبینی پرونده‌های ثبتی در دستور کار اداره ثبت مناطق آزاد قرار گرفت.

وی بیان داشت: در این مدت اطلاعات مربوط به اشخاص حقوقی شامل (نام شرکت، نوع شرکت، شماره ثبت، موضوع فعالیت، تاریخ ثبت، اقامتگاه قانونی و مشخصات مدیرعامل در 5 فیلد مختلف) در سامانه یکپارچه مناطق آزاد کشور به نشانی cr.freezones.ir ثبت گردید.

زاهد نیایادآور شد: در مرحله دوم هم با بازبینی قطعی پرونده‌ها با دسترسی به نام و مشخصات مدیرعامل به ویژه مستندات مربوط به کارت ملی مدیرعامل تعداد 4 هزار و 133 پرونده در پایگاه شناسه ملی قوه قضائیه ثبت شد.

زاهد نیا تصریح کرد: ثبت هر بازبینی در پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی منجر به جلوگیری از تعلیق پرونده‌ها در سامانه قوه قضائیه می‌شود و در صورت تعلیق، دسترسی به مشخصات الکترونیکی شرکت‌ها برای هیچ ارگان و نهادی میسر نخواهد شد.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است و بسیاری از فعالان اقتصادی از نقاط مختلف ایران و شماری از کشوهای خارجی با ورود به قشم و ثبت شرکت در این منطقه آزاد، اقدام به فعالیت‌های مختلف اقتصادی در جزیره جهانی قشم کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان