نقش پررنگ صنایع دریامحور در جزیره جهانی قشم

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نقش صنایع دریامحور جزیره جهانی قشم در میان انواع فعالیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه آزاد، پررنگ و قابل توجه است.

نقش پررنگ صنایع دریامحور در جزیره جهانی قشم
صفحه اقتصاد -

سید مسعود آل عبایی با بیان این مطلب در حاشیه رویداد همتایابی بین‌المللی در اقتصاد دریامحور که طه سه روز (۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت) در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی قشم برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری، صنایع شیلاتی، نفت و انرژی، صادرات و واردات، بندر و همچنین ساخت و سازهای عمرانی، شاخه‌های اصلی سرمایه‌گذاری در قشم هستند و در این میان سهم سرمایه‌گذاری فعالیت‌های دریامحور قشم پررنگ است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: با توجه به موقعیت شاخه‌های سرمایه‌گذاری اعلام شده، به جرات می‌توان اعلام کرد که بیس اصلی تقاضاهای سرمایه‌گذاری در جزیره جهانی قشم بر محور فعالیت‌های دریامحور متمرکز شده است.

به گفته مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، درحال حاضر از ۱۳۶ بسته سرمایه‌گذاری موجود در سایت سازمان منطقه آزاد قشم، ۱۰ مورد آن به طور تخصصی در حوزه فعالیت‌های دریامحور طراحی شده است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته یک هزار و ۶۷ تقاضای سرمایه‌‌گذاری به ارزش حدود ۳۰ همت و ۵۱۲ میلیون یورو در این جزیره داشته‌ایم، ادامه داد: از این میزان ارزش، ۲۷ همت و ۱۰۰ میلیون یورو آن محقق شده است.

آل عبایی با اعلام اینکه سال گذشته در این جزیره ۹۲۲ مورد صدور مجوز صادر شده است، افزود: آمار تمدید مجوز سال ۱۴۰۲ در منطقه آزاد قشم به دو هزار و ۳۳۷ مورد رسید که ۱۷۲ مورد از صدور و تمدید مجوزها به حوزه فعالیت‌های دریامحور اختصاص داشت.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت‌های کلان سرمایه‌گذاری در جنوب ایران قرار دارد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد