هم اندیشی و هم افزایی با فعالین اجتماعی برای بهبودی مسائل اجتماعی و توسعه همه جانبه

اولین نشست هم اندیشی با فعالین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با حضور رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای تبادل نظر و بیان راهکارها در خصوص چگونگی بهبودی مسائل اجتماعی برگزار شد.

هم اندیشی و هم افزایی با فعالین اجتماعی برای بهبودی مسائل اجتماعی و توسعه همه جانبه
صفحه اقتصاد -

 در این نشست که با حضور حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، رئیس آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار، رئیس دانشگاه بین المللی چابهار، معاونین و مدیران سازمان و همچنین فعالین اجتماعی و نمایندگان موسسات مردم نهاد در محل سالن کنفرانس ساختمان اداری شماره یک سازمان برگزار شد، حاضران به بیان نقطه نظرات، چالش ها و راهکارها برای بهبودی مسائل اجتماعی و توسعه همه جانبه چابهار پرداختند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ دکتر حمیرا ریگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این نشست ضمن ابراز مسرت و خوشحالی از دیدار با فعالین اجتماعی و بیان نظرات و دغدغه مندی هایشان بعنوان یک شهروند مسئولیت پذیر، و با اشاره به ظرفیت های بی نظیر چابهار و موقعیت استراتژیک آن در منطقه، گفت: چابهار پرظرفیت ترین و در عین حال از بحرانی ترین نقاط کشور است که نیازمند همفکری و تلاش های همه مسئولین و مردم برای استفاده از این ظرفیت بی بدیل خداوندی در راستای پیشگیری و حل بحران ها و چالش های کنونی می باشد و امیدواریم با هم اندیشی و هم افزایی با یکدیگر در مسیر توسعه همه جانبه این بندر اقیانوسی و شهر پر ظرفیت عزیز چابهار اقدامات موثر و بهبود بخشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طی سه دهه گذشته مدیران توانمندی در منطقه آزاد چابهار فعالیت کرده اند، افزود: متاسفانه برخی حاشیه سازی ها و درگیر نمودن اذهان آنان با مسائل جزئی و ناشی از نگاه سطحی برخی از افراد، امکان تحقق و استفاده از ظرفیت و توان اجرایی آنان را برای توسعه منطقه کند و گاهاً متوقف کرد و آن طور که انتظار می رفت اقدامات توسعه ای آنان پیش نرفت.

دکتر ریگی در ادامه با تاکید بر تغییر نگاه مطالبه گران و فعالین اجتماعی، ارائه انتقاد سازنده همراه با طرح و برنامه را از اصلی ترین نیازمندی منطقه در مسیر توسعه دانست و گفت: شاه بیت تحقق این هدف کنش گری و فرهنگ سازی است.

در این نشست فعالین اجتماعی و نمایندگان سمن ها و میهمانان از شرکت مهر نیکان نیز به بیان طرح مسائل، مشکلات و چالش های موجود در حوزه های مختلف از جمله آموزش، بهداشت، مسائل فرهنگی و اجتماعی و هنری، زیرساخت ها، حاشیه نشینی و ... پرداختند و خواستار رسیدگی به این مسائل از سوی مسئولان شدند.

در این نشست مقرر شد:

تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد چابهار و شرکت مهر نیکان در راستای همکاری در زمینه های مختلف از جمله نیاز سنجی، طراحی و اجرای ساختار مدیریت بحران، آموزش های مهارتی و حرفه ای ویژه کارکنان سازمان در بخش سلامت، سامانه خدمات پایش سلامت کارکنان شاغل در صنایع منطقه، بیمارستان مجازی جهت مدیریت خدمات درمان افراد و شهروندان منعقد شود.

کارگروهی متشکل از نمایندگان فعالین اجتماعی و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار برای پیگیری و رفع مشکلات و چالش های مطرح شده در این نشست تشکیل شود.

این نشست در حالی برگزار شد که طی روزهای اخیر شاهد حضور تیم های بزرگ اقتصادی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی از جمله آستان قدس رضوی، گروه هایی از بهترین های فنی و مهندسی کشور، شرکت مهر نیکان و سرمایه گذاران ترکیه ای و افغان- سوئدی در منطقه آزاد چابهار بوده ایم. این موضوع نشان دهنده ظرفیت ها و پتانسیل های بالای این منطقه برای جذب سرمایه گذاری و توسعه است.

امیدواریم با همدلی و همکاری مسئولان و مردم، شاهد توسعه روزافزون چابهار و تبدیل شدن آن به قطبی از پیشرفت و آبادانی در جنوب شرق کشور باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد