تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش

بررسی مشکلات صنف دندانپزشکان کیش، نقش سازمان های بیمه گر در ارتقا سلامت دهان و دندان و پیگیری مطالبات کیشوندان از آنها، در دستور کار کمیته تخصصی دندان پزشکان شورای سلامت کیش قرار گرفت.

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش
صفحه اقتصاد -

نخستین جلسه کمیته تخصصی دندان پزشکان شورای سلامت با حضور علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و دبیر شورای سلامت به همراه برخی مدیران این سازمان و دندانپزشکان فعال در جزیره کیش عصر دوشنبه ۲۷ فروردین در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بر اساس این گزارش بررسی مشکلات مربوط به صدور مجوز و پروانه های مطب های دندانپزشکی، بررسی آخرین وضعیت عقد قرارداد با سازمان های بیمه گر‌ درخصوص دریافت هزینه از مراجعین و تعرفه های دندانپزشکی، بررسی پایش بهداشت دهان و دندان در مدارس، نحوه ارائه خدمات به بیمارات بی بضاعت در حوزه دندانپزشکی در قالب مسئولیت اجتماعی و گردشگری سلامت از جمله مباحثی بود که در این جلسه تخصصی مطرح و بررسی شد.

سید علیرضا فاطمیان پور دبیر شورای سلامت ، در این جلسه ضمن تبریک روز دندانپزشک با اشاره به وظایف گسترده و قانونی این معاونت و اختیارات لازم در جهت هماهنگ سازی ادارات و نهادهای جزیره زیبای کیش گفت :بخش اعظمی از شوراهای جزیره کیش به دبیری این معاونت تشکیل می گردد که در نظر داریم در سال جدید، این شوراها تخصصی و اجرایی تر تشکیل و پیگیری گردد.

وی با اشاره به شروع طرح سلامت پایدار در حوزه سلامت روان، سلامت جسم، سلامت معنوی و اجتماعی افزود: طرح سلامت پایدار از مدارس جزیره کیش آغاز می می شود..

فاطمیان پور هزینه های بالای دندانپزشکی، عدم انجام اقدامات پیشگیرانه و عدم ارتقا سبک زندگی کودکان و نوجوانان را بزرگترین چالش های حال حاضر در حوزه بهداشت دهان و دندان دانست و خواستار هم اندیشی و نقش آفرینی تمام اعضا این کمیته در راستای رفع مشکلات مردم شد.

وی تاکید کرد: جلسات کمیته تخصصی دندان پزشکان کیش به صورت مستمر و دوره ای برگزار و گام های اساسی در این حوزه برداشته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به این که تمام پروانه های فعالیت دندانپزشکان کیش توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان صادر می شوداز اینرو دندانپزشکان برای دریافت پروانه طبابت باید سفرهای متعددی را به بندرعباس داشته باشند لذا با تاکید معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش مقرر شد رایزنی های لازم جهت استقرار نظام پزشکی مستقل در راستای تسهیل گری امور اداری، صدور پروانه های فعالیت و کارت نظام پزشکی و رسیدگی به مطالبات مردمی در خصوص کیفیت خدمات انجام پذیرد تا زمینه لازم برای تحول آفرینی در حوزه سلامت این منطقه فراهم شود.

لازم به ذکر است در اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان شورای سلامت کیش،دندان پزشکان محتم کیش و نماینده حوزه قضایی و روسای پزشکی قانونی ، مرکز بهداشت، شعبه بیمه حافظ در کیش،مدیر امور اجتماعی و بهداشت و درمان و روسای ادارات اجتماعی، رئیس اداره نظارت مدیریت بازرگانی و مشاور امور بازرگانی این سازمان حضور داشتند

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان