خانه عود در قشم ساخته می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خانه عود با هدف تثبیت برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و همچنین کمک به ارتقای سطح علمی هنرمندان این ساز، در قشم ساخته می‌شود.

خانه عود در قشم ساخته می‌شود
صفحه اقتصاد -

ادریس راموز در نشست با خبرنگاران جزیره و در آستانه برگزاری نخستین‌ جشنواره ملی عودنوازی که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه در تالار آئینه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم برگزار شود، اظهار کرد: سیاست سازمان منطقه آزاد قشم در رابطه با هنر و هنرمندان، حفظ و حمایت از میراث ملموس و ناملموس در این‌ منطقه مستعد است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی با اعلام اینکه در قشم هنرمندان زیاد عودنواز حضور دارند، افزود: این جشنواره سال آینده در سطح بین‌المللی با حضور نمایندگانی از کشورهای عربی و آفریقایی در قشم برگزار خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌ منطقه آزاد قشم، سال گذشته موفق به ثبت جهانی ساز عود در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) شدیم و امیدواریم با ساخت خانه عود و ادامه برگزاری جشنوار‌های ملی و بین‌المللی در این جزیره، نام قشم بیش از گذشته در نقاط مختلف جهان بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه ساز عود از ایران به کشورهای عربی و آفریقایی منتقل شده است، ادامه داد: با داشتن میراثی با ارزش و زبان هنر می‌توانیم در ارتباطات میان فرهنگی در منطقه و فرامنطقه‌ای نسبت به معرفی فرهنگ اصیل کشورمان اقدام کنیم.

بنا به این گزارش، نخستین جشنواره ملی عودنوازان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه و اختتامیه آن هم روز جمعه در قشم برگزار خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد