هفته فرهنگی منطقه آزاد ماکو در نخجوان برگزار می شود

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با کامران پزشکی وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کنسولگری جمهوری خودمختار نخجوان اعلام کرد آمادگی برگزاری هفته فرهنگی را در نخجوان داریم.

هفته فرهنگی منطقه آزاد ماکو در نخجوان برگزار می شود
صفحه اقتصاد -

مهدی عبدالله زاده افزود:‌ پیگیر معرفی ظرفیتهای گردشگری منطقه در نخجوان خواهیم بود و از آنجاییکه اشتراکات زبانی و فرهنگی زیادی با جمهوری نخجوان داریم بستر برای همکاری در زمینه های توریسم درمانی، تبادل دانشجو، برگزاری نمایشگاه های مشرک فراهم هست.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ وی به ظرفیت موجود در ارتباط با وجود فرودگاه ماکو اشاره کرد و افزود با توجه به اینکه گردشگری مذهبی در نخجوان مخاطب زیادی دارد امکان ایجاد پرواز ماکو به مشهد با همکاری آژانس های گردشگری خصوصی وجود دارد که بخاطر فاصله نزدیک فرودگاه ماکو به نخجوان برای گردشگران صرفه اقتصادی خواهد داشت.

جواد شلال وند سرپرست معاونت توسعه مدیریت منطقه آزاد ماکو نیز روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و نخجوان را برخاسته از مشترکات و علائق دیرینه دو ملت دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک همکاری های بیشتری در برگزاری آیین‌ها مختلف مشترک از جمله  جشن نوروز صورت گیرد.

کامران پزشکی، وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کنسولگری جمهوری خودمختار نخجوان نیز با بیان اینکه هدف از این سفر ایجاد هماهنگی های اولیه برای برقراری ارتباطات متقابل هست گفت بخاطر اشتراکات بسیار زیاد زبانی و فرهنگی بین منطقه آزاد ماکو و جمهوری خودمختار نخجوان فرصتهای همکاری در زمینه های گردشگری فراهم هست و ما بدنبال توسعه تعاملات دوطرفه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان