نمایش آیین های کهن و ملی شکرانه آب توسط ۱۰ گروه هنری در جزیره قشم

دبیر جشنواره ملی آب و آوا گفت: 10 گروه نمایشی آیینی که در حوزه پاسداشت آیین های مربوط به آب در سراسر کشور و منطبق با فرهنگ و رسوم استان های مختلف هنرنمایی می کنند همزمان با برگزاری جشنواره ملی آب و آوا در جزیره جهانی قشم گرد هم آمده و با اجرای نمایش های این حوزه، سنت های دیرینه درخصوص ارزشمندی و قدرشناسی مردم ایران نسبت به نعمت آب را به صحنه می آورند.

نمایش آیین های کهن و ملی شکرانه آب توسط 10 گروه هنری در جزیره قشم
صفحه اقتصاد -

محمدرسول طالبی در تشریح جزییات این خبر اعلام داشت: در جشنواره ملی آب و آوا با اجرای برنامه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و با مشارکت روستانشینان جزیره قشم تلاش می شود تا با احیای سنت ها و رسوم غنی جزیره و سایر نقاط ایران علاوه بر حفاظت از تاریخ کهن کشور، مسئله آب و لزوم استفاده بهینه از آن به دغدغه جدی مردم و مسئولان تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: یکی از برنامه های این جشنواره حضور 10 گروه نمایشی از استان های مختلف کشور در جزیره می باشد تا مخاطبان بتوانند فرهنگ و رسوم مرتبط به آب که ریشه مشترک دارند اما براساس باورها و محیط پیرامون مردم هر استان اجرا می شود را به تماشا بنشینند.

طالبی بیان داشت: نمایش های تمنای باران به کارگردانی بهمن صادقی از لاهیجان، چمچه خاتون به کارگردانی مهدی صالح یار از تبریز، اب و نان به کارگردانی محمد زارع از بیرجند، عروسی چاه به کارگردانی علی قاضی از مسجد سلیمان و قبله دعا به کارگردانی فرامرز غلامیان از اصفهان از جمله مهترین نمایش های حضار در جشنواره هستند.

دبیر جشنواره ملی آب و آوا ادامه داد: همچنین نمایش های نذر آب کارگردانی ابوالقاسم احدیان از بندرعباس، بوکه بارانه به کارگردانی سعید ذبیحی از کرمانشاه، نمایش هوخوش به کارگردانی حسین اصیلی از میناب و نمایش سرهوی به کارگردانی ریحانه صادقی بهمنی از قشم و اجرای گروه های هنری برای کودکان از دیگر نمایش های حاضر در جشنواره به حساب می آید.

بنابراین گزارش، جشنواره ملی آب و آوا روزهای ۵ و ۶ اسفند همزمان با نیمه شعبان با اجرای آیین های مختلف محلی از سراسر کشور از جمله نواختن موسیقی اقوام، تقدیر از کنشگران حوزه آب، میراب ها و خیراب های جزیره و کشور، برگزاری نشست ها و پنل های علمی و تخصصی، برگزاری مسابقات جذاب محلی، پلاک کوبی برکه های جزیره و افتتاح خانه ملی آب و آوا در روستای سلخ جزیره قشم برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد