عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مطرح کرد؛

جزیره قشم پایگاه اصلی اقتصاد و فرهنگ دریاپایه در کشور است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: جزیره قشم تنها نقطه ای است که تمامی کسب و کارهای اقتصاد دریاپایه در آن مشغول فعالیت هستند و به عنوان پایگاه اصلی اقتصاد و فرهنگ دریاپایه در کشور شناخته می شود.

جزیره قشم پایگاه اصلی اقتصاد و فرهنگ دریاپایه در کشور است
صفحه اقتصاد -

عادل پیغامی در جلسه با معاون فرهنگی وزارت علوم و معاونان فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور، اظهار داشت: جزیره قشم از سال های دور مهمترین کانون میان فرهنگی در منطقه بوده و دارای جغرافیای طبیعی و انسانی ویژه ای است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود بر لزوم توجه به فرهنگ دریاپایه در کنار موضوع اقتصاد دریاپایه تاکید کردند که جزیره قشم پایگاه اصلی فرهنگ و تمدن دریاپایه در خلیج فارس است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: آشنایی بیشتر مسئولان و معرفی بهتر ظرفیت های فرهنگی و تمدنی موجود در جزیره قشم می تواند زمینه ساز گسترش فرهنگ دریاپایه در کشور باشد.

به گفته پیغامی؛ جزیره قشم از غنی ترین نقاط کشور به لحاظ وجود نمادهای تاریخی و فرهنگی است و مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس در این جزیره پویا و در حال جوشش است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت تر است»، خاطرنشان کرد: معتقدم جزیره قشم یکی از این خرمشهرهاست و باید برای پیشرفت و توسعه آن وارد میدان شد و تلاش نمود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: جزیره قشم به عنوان الگوی وحدت و همزیستی میان مذاهب و فرهنگ ها در سراسر کشور شناخته می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه گفت: حضور فعال جامعه محلی برای توسعه مبتنی بر توانمندی و دانش بومی، یکی از مزیت های اصلی فعالیت های فرهنگی در جزیره قشم است.

عبدالحسین کلانتری ادامه داد: تدوین یک نقشه راه و برنامه جامع براساس شواهد فرهنگی و تاریخی موجود در جزیره و با مورد توجه قرار دادن زیست بوم جامعه محلی، اقدامی بسیار ارزشمند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی از مسئولان نگاه مثبتی نسبت به عملکرد مناطق آزاد ندارند و باید برای معرفی بهتر اقدامات و پیشرفت های صورت گرفته در این مناطق با برنامه ریزی، تلاش بیشتری نمود.

براساس این گزارش، ادریس راموز، معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: اجرای الگوی مردم شهری برای توسعه با در نظر گرفتن نقش آفرینی و حضور فعال جامعه محلی با تمرکز بر بستر فرهنگی و تمدنی موجود در جزیره قشم در دستور کار قرار دارد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد