دوره هواشناسی کوهستان در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

مدیر اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ به منظور آشنایی کوهنوردان با شرایط آب و هوایی کوهستان و پیشگیری از بروز حوادث، دوره هواشناسی کوهستان در این منطقه برگزار شد.

دوره هواشناسی کوهستان در منطقه آزاد ماکو برگزار شد
صفحه اقتصاد -

غلامرضا مشایخی در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با اشاره به اتفاقات ناگوار اخیر در صعود کوهنوردان استان های مختلف شمالی  افزود: در راستای جلوگیری از بروز خطرات و حوادث کوهنوردی در منطقه آزاد ماکو و آموزش سرپرستان تیم های کوهنوردی و همچنین فعالان در این حوزه، دوره آموزشی هواشناسی کوهستان با حضور آقای محسن هاشم نژاد (مدرس رسمی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای کشور) و به همت مدیریت ورزش سازمان و هیئت کوهنوردی منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

وی افزود:‌این دوره با حضور ۳۰ نفر از کوهنوردان و سرپرستان گروه های کوهنوردی در سالن کنفرانس ساختمان شماره ۱ سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار و روش های پیش بینی آب و هوا با جدیدترین متدهای مورد تایید سازمان هواشناسی و فدراسیون کوه نوردی کشور مورد بحث قرارا گرفت.

مشایخی تاکید کرد:  همچنین مقرر است، در راستای آموزش کوهنوردان و عالقمندان دوره پزشکی کوهستان نیز برگزارشود.

مدیر اجتماعی و ورزش سازمان اضافه کرد: هیئت کوهنوردی منطقه آزاد ماکو با مساعدت سازمان منطقه آزاد ماکو دوره های موثر و کاربردی بسیاری را در دستور کار خود قرار داده است که در سال ۱۴۰۳ عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان