برگزاری همایش «بانوی علوی نشان» در منطقه آزاد اروند

موکب فرهنگی و رسانه‌ای مناح با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و سازمان منطقه آزاد اروند؛ همایش «بانوی علوی نشان» واکاوی جهاد تبیین در سیره فاطمی و زینبی با محوریت اربعین حسینی را برگزار کرد.

برگزاری همایش «بانوی علوی نشان» در منطقه آزاد اروند
صفحه اقتصاد -

صبح امروز همایش «بانوی علوی نشان» با حضور مسئولین و فعالین فرهنگی ایران و عراق در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار و موضوعاتی نظیر تبیین الگوی فعالیت اثرگذار ، اهمیت فعالیت های فرهنگی و هنری آگاهی بخش و موثر در مراسم اربعین و بررسی فعالیت مشترک موکب فرهنگی و رسانه ای «مناح» ایران و موسی بن جعفر(ع) عراق در زیارت اربعین بعنوان یک الگوی کار فرهنگی مشترک موفق، مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این همایش رویداد بزرگ اربعین حسینی را یک اتفاق مهم برای منطقه دانست و افزود: مدیریت فعلی سازمان منطقه آزاد اروند در مبحث اربعین و در ابعاد مختلف فرهنگی و زیرساختی ورود قاطعانه و شبانه روزی نمود که ماحصل آن تحول جدی در گذرگاه مرزی شلمچه در اربعین امسال بود.

حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس همدلی و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی و مرتبط و حرکت های مردمی را عامل هرچه باشکوه تر برگزاری اربعین ۱۴۰۲ در مرزشلمچه دانست و گفت: در اربعین سال‌جاری موکب فرهنگ و هنر با ۲۶ غرفه در شلمچه و نقطه صفر مرزی برپا شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ثبت روستاهای گردشگری اربعین، خاطرنشان کرد: روستاهای گردشگری اربعین در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر شناسایی و به زودی ثبت فرهنگی خواهند شد و در ایام اربعین پذیرای زائران خواهندبود.

در این همایش که از بخش های مختلفی همچون سخنرانی تبیینی، اجرای گروه سرود زهراییون و نوحه و روضه خوانی برخوردار بود؛ از فعالان فرهنگی اربعین منطقه آزاد اروند و ۲۰ موکب‌ فرهنگی در استان بصره عراق و مرز شلمچه تقدیر شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد