رشد شاخص‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، از ارتقاء شاخص‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند در شش‌ماه نخست سال جاری خبر داد.

رشد شاخص‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند
صفحه اقتصاد -

«روح‌الله خزایی» معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای این سازمان، میزان تحول در شاخص‌های اقتصادی منطقه نسبت به سال گذشته، بیان کرد: شاخص‌هایی همچون میزان تقاضای مشارکت در سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه، واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران، صدور مجوزهایی که منتهی به عقد قرارداد شده، صادرات، واردات، درآمد و جذب سرمایه‌گذاری واقعی و اسمی و تولید است، در شش ماهه نخست سال جاری مشمول ارتقاء بوده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، وی با بیان اینکه در تمامی این شاخص‌ها به جز یک مورد به دلیل اینکه در میانه سال قرار داریم و برای ارائه آمار قطعی باید تا پایان سال تأمل کرد، به گواه اطلاعات و آمار موجود مشمول افزایش بوده‌ایم، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند خصوصاً در یکسال اخیر در تمامی شاخص‌های یاد شده، دیاگرام افزایشی را تجربه کرده است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: در شاخص تسهیل در امر تولید، منطقه آزاد اروند بالاترین سرعت صدور مجوز و واگذاری زمین به سرمایه‌گذار را در میان مناطق آزاد کشور در اختیار دارد.

خزایی با اشاره به حذف بروکراسی‌های مرسوم اداری و طی نمودن این قبیل فرآیندها بر بستر فضای الکترونیک و سامانه‌های برخط، همچنین تبیین مجموعه‌ای از مجوزهای بی‌نام، گفت: با اعلام دبیرخانه مناطق آزاد کشور، سریع‌ترین ساز و کار در حیطه صدور مجوز و واگذاری قطعه زمین، در اختیار منطقه آزاد اروند است.

وی خاطرنشان کرد: سال جاری تنها سالی است که بیشترین مجوز سرمایه‌گذاری منتج به عقد قرارداد شده با سرمایه‌گذار در منطقه صادر شده است. پیش از این مجوزهای سرمایه‌گذاری صادر می‌شد که منجر به عقد قرارداد نمی‌شد. در سال جدید صدور این مجوزها و عقد قراردادها چیزی بالغ بر ۱۰۰% افزایش داشته و تماماً عملیاتی شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد