تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای CIS در حوزه لجستیک، محور تفاهم مناطق آزاد ماکو و ویژه اقتصادی سرخس

با رویکرد گسترش روابط اقتصادی با کشورهای حوزه CIS، اروپا و همچنین سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور در راستای اهداف برنامه توسعه اقتصادی به ویژه در حوزه لجستیک، سازمان منطقه آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرخس تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای CIS در حوزه لجستیک، محور تفاهم مناطق آزاد ماکو و ویژه اقتصادی سرخس
صفحه اقتصاد -

به گزارش فرینا به نقل از آستان نیوز، بدین ترتیب با اجرای این تفاهم‌نامه، امکان فعال‌سازی محورهای مواصلاتی چین، آسیای میانه و اروپا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو منطقه و حمل‌ونقل ترکیبی میسر خواهد شد.

**هم‌افزایی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: هم‌افزایی و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و نیز توسعه تجارت و ترانزیت خارجی، از جمله اهدافی است که از انعقاد این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.
محمدرضا برهمند گفت: قرار است علاوه‌بر برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی و تحرک در اقتصاد ملی و بین‌المللی، طرفین از فعالیت‌های اقتصادی یکدیگر پشتیبانی کنند.
برهمند، صادرات مجدد، افزایش ترانسشیپمنت، ایجاد اشتغال مولد و جلب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را بخشی دیگر از موضوعات مطرح شده در تفاهم‌نامه میان منطقه آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرخس عنوان کرد.
وی، درباره تعهدات تفاهم‌نامه مذکور هم خاطرنشان کرد: بعد از معرفی نمایندگان تام‌الاختیار توسط دو منطقه، کمیته فنی برای بررسی مدل‌های پیشنهادی به منظور هم‌افزایی و جذب بازار تجارت و ترانزیت از کشورهای آسیای میانه و چین تشکیل خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: علاوه‌براین، بسته‌های سرمایه‌گذاری توسط طرفین با هدف ایجاد ارتباط جاده‌ای میان سرخس و ماکو و جذب سرمایه‌گذار در حوزه لجستیک تعریف خواهد شد.
برهمند، تسهیل و ساده‌سازی فرایندهای اداری برای کالاهای ترانزیتی بین مناطق آزاد ماکو و ویژه اقتصادی سرخس را یکی از دستاوردهای اجرای این تفاهم‌نامه دانست و افزود: قرار است علاوه‌بر تعیین تعرفه‌های مناسب با هماهنگی یکدیگر، فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرفین به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان