وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس؛

ضرورت تقویت حکایات قرآنی در قصه گویی برای نونهالان

صفحه اقتصاد-به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه قصه‌گویی نهال امید به میزبانی

ضرورت تقویت حکایات قرآنی در قصه گویی برای نونهالان

صفحه اقتصاد -به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه قصه‌گویی نهال امید به میزبانی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ادبیات داستانی ما، پر از حکایت‌های قرآنی است؛ در همه خانواده‌های ایرانی نیز قصه یک جایگاه ویژه دارد و هیچ مادری نیست که برای فرزندش قصه نگفته باشد.

وی، به رونمایی طرح هدهد اشاره کرد و گفت: قصه هدهد یک داستان قرآنی است که پیامدهای زیادی داشت و که انتخاب این اسم، علاوه بر اهداف تعیین شده، می‌تواند داستان هدهد را نیز برای نونهالان روشن کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: نوستالژی قصه در همه جای ایران و تاریخ ایران وجود دارد و در هر برهه از زمانی که باشیم، عشق به قصه و قصه‌گویی در ایران و ایرانیان وجود دارد.

وی افزود: قصه در وجود و زندگی مردم ایران نهادینه شده است و چه زیبا که این قصه‌ها با حکایت و آموزه‌های قرآنی نهفته شده است.

اسماعیلی، از جایگاه ویژه کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته و برنامه های راهبردی در نظر گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان