پتروپالایش ستاره هرمز در منطقه آزاد لامرد

مجتمع پترو پالایش ستاره هرمز از دو فاز پروژه با ۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه در 8 هکتار تشکیل شده است.

پتروپالایش ستاره هرمز در منطقه آزاد لامرد

صفحه اقتصاد - شرکت پتروپالايش ستاره هرمز با استفاده از جمعی از نخبگان و ستاره های صنعت نفت، پالايش و پتروشيمی ظرفيت ويژه ای را صنعت پتروپالايشی ساخته است.

پتروپالايش ستاره هرمز با استفاده از خوراك ميعانات گازی پارس جنوبی و توليد فراورده هايی همچون حلال ٤٠٢ و استفاده از آن در صنايع پايين دست آن به توسعه زنجيره مشتقات نفتی دست يافته است و همه اينها در منطقه ويژه اقتصادی لامرد كه با توجه به نزديكی به بندر پارسيان ازظرفيت ويژه ای برای صادرات برخوردار است، انجام شده تا راه صادرات برای اين زنجيره ارزش فراهم گردد.

مجتمع پترو پالایش ستاره هرمز از دو فاز پروژه با ۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه در 8 هکتار تشکیل شده است. فاز اول در 2 و نیم هکتار در حال اجرا است که دو فاز این واحد هیدروکرین و هزین است که خوراک آن از پارسیان و عسلویه وارد می شود و این خوراک به صورت حمل تراک و میعانات گازی انباشت و به واحد تولید ارسال می گردد.

محصول هیدروکرین در سه بخش نفتا هلال 402 و محصولاتی از هیدرو کربن های سنگین که ظرفیت تولید آن 60 هزار تن، هلال 402 ظرفیت تولید آن 15 هزار تن و مخروط هیدروکربن سنگین با ظرفیت تولید 25 هزار در سال می باشد.

گفتنی است که تکنولوژی جدا سازی هیدرو کربن سنگین در این مجتمع عظیم برقرار است که پس از جداسازی این محصول به صورت گازوئیل و نفت سفید بفروش و صادر می شود.

در بخش دوم فاز اول رزینگ است کی طی یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت آن ۱۰ هزار تن در سال می باشد این محصول در صنایع رنگ سازی استفاده خواهد شد. فاز دوم نیز به ارزش ۳۰ میلیون دلار است که سیانیت سدیم که خوراک آن گاز طبیعی و سیانیک اسید است به صورت تراکت حمل می شود.

مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان

این مناطق در راستای جلوگیری از خام فروشی گاز طبیعی، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی، آلومینیوم و فولاد از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیرنفتی ایجاد شده اند.
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان لامرد ظرفیت جدید و مطلوبی را در نزدیکی بزرگترین مخزن گازی جهان (پارس جنوبی) و خلیج فارس فراروی کشور فراهم آورده است. این منطقه که از اهمیت راهبردی برخوردار است و نقش بارزی در صنعتی شدن استان فارس ایفا می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان