بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی آستان قدس رضوی برای توسعه شهرستان سرخس

رحمتی تصریح کرد: آستان قدس رضوی از گذشته تا کنون نگاه ویژه ای به شهرستان سرخس داشته است و سرمایه گذاری عظیم در منطقه ویزه اقتصادی –احداث مراکز فرهنگی و

بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی آستان قدس رضوی برای توسعه شهرستان سرخس

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، اراده و دستور تولیت محترم بر رفع محرومیت از شهرستان سرخس می باشد. وی تقویت منطقه ویژه اقتصادی سرخس را یکی از برنامه های این آستان در راستای توسعه متوازن اقتصادی با رویکرد عدالت محور عنوان کرد.
به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید معاون اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و روئسای بنیاد مستضعفان و برکت و کمیته امداد امام خمینی (ره)و مدیران ارشد هلدینگ های اقتصادی بزرگ کشور ازمنطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار داشت: توسعه متوازن و عادلانه اقتصادی خصوصا در شهر سرخس ، همواره یکی از محورهای مورد تأکید تولیت آستان قدس رضوی و جزء سیاست‌های ابلاغی آستان بوده و با همین رویکرد این آستان، اقدام به سرمایه‌گذاری عظیم در منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان نموده است.
وی افزود: سرخس شهر امام رضا (ع) میباشد و در طول دوسال گذشته تمامی امکانات و نیروی انسانی و ابزار آستان قدس رضوی برای توسعه همه جانبه شهرستان سرخس بسیج شده است.
وی تصریح کرد: اعتقاد تولیت آستان قدس رضوی این است که در شهر امام رضا (ع) باید در شان امام رضا (ع) اقدامات صورت گیرد.
رحمتی بیان کرد: آستان قدس رضوی یکی از بزرگ‌ترین نهادهای موقوفی جهان اسلام است که منشا آن مردم هستند و موقوفات هم توسط مردم صورت گرفته و خدمات هم توسط خود مردم انجام می‌شود.
رحمتی ادامه داد: شهرستان سرخس، منطقه‌ای مرزی، برخوردار از آب و هوای مناسب برای کاشت محصولات خاص، دارای منابع آبی مناسب -گمرک -راه آهن و پالایشگاه بزرگ گاز و دیگر ویژگی‌هایی است که آن را از قالب یک منطقه محروم و کم‌برخوردار خارج می‌کند اما به‌واسطه سیاست‌های تمرکزگرایی، توسعه لازم را نداشته و به همین سبب نیازمند توجه و حمایت خاص بوده است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: برای جبران عقب ماندگی ها در این شهرستان ؛باید منطقه ویژه اقتصادی سرخس به جایگاه اصلی خود برسد و این ظرفیت عظیم اقتصادی در دروازه ورودی به آسیای میانه میتواند تحول عظیمی در ترانزیت و صادرات کشور ایجاد نماید
وی ادامه داد: برای تقویت اقتصاد داخلی، ضروری است نگاه استراتژیک درازمدت ما به صادرات باشد که این رویکرد، به عنوان یک اصل در منطقه ویژه سرخس مورد توجه بوده است.

نگاه خاص و ویژه آستان قدس رضوی به شهرستان سرخس

رحمتی تصریح کرد: آستان قدس رضوی از گذشته تا کنون نگاه ویژه ای به شهرستان سرخس داشته است و سرمایه گذاری عظیم در منطقه ویزه اقتصادی -احداث مراکز فرهنگی و مذهبی-مدارس استاندارد -سالنهای ورزشی-حوزه بهداشت و درمان خصوصا در دو ساله گذشته در موضوع بیمارستان سرخس از نمونه های این حمایت ها میباشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان