بخشودگی چند درصد جرایم مالیاتی تأخیر پرداخت بدهی از طریق اوراق گام انجام می شود؟

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: بخشودگی آن بخش از جرائم تأخیر پرداخت بدهی که از طریق اوراق گام، پرداخت می شود تا میزان صد درصد (100%) به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می گردد.

بخشودگی چند درصد جرایم مالیاتی تأخیر پرداخت بدهی از طریق اوراق گام انجام می شود؟
صفحه اقتصاد -

دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، دستورالعمل پرداخت مالیات اوراق گام موضوع آیین نامه اجرایی پذیرش اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) را به شرح زیر ابلاغ کرد:

1. در موارد درخواست مؤدی مبنی بر ترتیب پرداخت بدهی از طریق اوراق گام، ادارات کل امور مالیاتی موظفند نسبت به صدور تأییدیه عنوان بانک عامل یا موسسه اعتباری غیربانکی مجاز عامل مبنی بر پذیرش اوراق با ذکر مبلغ مورد پذیرش (حداکثر تا سقف 50 درصد بدهی) و درخواست انتقال اوراق به نام سازمان امور مالیاتی به همراه شناسه ملی اداره کل اقدام نمایند.

تبصره 1) اوراق گام مشمول این آیین نامه در زمان انتقال، باید دارای مدت زمان تا سررسید حداکثر سه ماه تا سررسید و تا انتهای بهمن ماه سال مالی پذیرش اوراق باشد.

تبصره 2) ادارات کل امور مالیاتی می بایست با رعایت مقررات نسبت به وصول و یا تقسیط مانده بدهی مودی، اقدام مقتضی نمایند.

2. پس از انتقال اوراق گام به نام سازمان امور مالیاتی و اعلام مراتب از سوی بانک عامل یا موسسه اعتباری غیربانکی مجاز عامل، اوراق مذکور به عنوان سند ترتیب پرداخت بدهی به سررسید اوراق، توسط اداره کل امور مالیاتی ذیربط در سامانه های عملیاتی سازمان حسب مورد ثبت شود.

3. ادارات کل امور مالیاتی موظفند 10 روز قبل از سررسید اوراق، مراتب را با صدور قبض پرداخت به بانک عامل یا موسسه اعتباری غیربانکی مجاز عامل جهت واریز به حساب اداره کل امور مالیاتی نزد خزانه ارسال نمایند.

4. بخشودگی آن بخش از جرائم تأخیر پرداخت بدهی که از طریق اوراق گام، پرداخت می شود تا میزان صد درصد (100%) به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می گردد.

بخشودگی آن بخش از جرائم تأخیر پرداخت بدهی که از طریق اوراق گام، پرداخت می شود تا میزان صد درصد (100%) به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می گردد.

فایل های پیوست

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان