جریمه‌های سنگین در انتظار مشاوران املاک متخلف

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ثبت کد رهگیری انجام نشود جواز املاکان باطل می شود و اگر مالک بخواهد حکم تخلیه بگیرد نمی تواند و اگر اقدام کند باید مالیات سنگین سال‌هایی را که کد رهگیری را دریافت نکرده است، پرداخت کند.

جریمه‌های سنگین  در انتظار مشاوران املاک متخلف
صفحه اقتصاد -

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح این خبر افزود:  
۱- ثبت کد رهگیری معاملات مسکن در سامانه املاک و اسکان خبر داد و گفت: «اگر مشاوران املاک این کار را انجام ندهند، جواز آنها باطل میشود.
۲- آگهی‌های املاک سکو‌های اطلاعاتی (سایت‌های عرضه‌کننده آگهی املاک) باید کد رهگیری را از سامانه املاک و اسکان دریافت و آن را در آگهی درج کنند.
۳- خریدار می‌تواند با کد رهگیری به سامانه املاک و اسکان مراجعه و از واقعی‌ بودن آگهی اطمینان حاصل کند، این کار جلوی اجحاف و کلاهبرداری‌ها و صوری کارکردن‌ها را می‌گیرد. قطعا یکی از کار‌هایی که مجلس دنبال می‌کند، اطمینان‌خاطر از این است که اطلاعات املاک وارد سامانه املاک و اسکان شود.
۴- ضمانت اجرایی : اگر مشاوران املاک این کار را نکنند، بار اول و دوم جریمه‌های سنگینی می‌شوند و بار سوم جواز آنها باطل می‌شود. چنانچه مالکان این کار را انجام ندهند، اگر بخواهند مثلا حکم تخلیه برای مستاجر بگیرند، دیگر نمی‌توانند برای حکم تخلیه اقدام کنند، چراکه به‌ محض درخواست به دادگاه، آنها می‌گویند کد رهگیری سامانه املاک و اسکان را ارائه کند و اگر نداشته باشد، کارش انجام نمی‌شود.
۵- در صورتی که مالک بخواهد حکم تخلیه را بگیرد، باید مالیات سنگین سال‌هایی را که کد رهگیری را دریافت نکرده است، پرداخت کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد