چرا اسرائیل به دنبال همکاری با چت جی پی تی است؟ نگاهی دقیقتر
رژیم اسرائیل برای بهبود تصویر خود نزد نسل Z در آمریکا، قراردادی ۶ میلیون دلاری با یک شرکت هوش مصنوعی و رسانهای آمریکایی بسته است تا از طریق تولید محتوای تبلیغاتی، روند کاهش حمایت جوانان از خود را متوقف کند.

طبق گزارشی به نقل از «ریسپانسیبل استیتکرافت»، رژیم صهیونیستیقراردادی جدید با یک شرکت رسانهای و هوش مصنوعی آمریکایی امضا کرده است تا نفوذ تبلیغاتی خود در آمریکا، بهویژه میان نسل جوان موسوم به نسل Zکه حمایتشان از این رژیم کاهش یافته را تقویت کند.
سرمایهگذاری گسترده اسرائیل در تبلیغات دیجیتالبر اساس این گزارش، اسرائیل قراردادی به ارزش ۶ میلیون دلار با شرکت آمریکایی «کلاک تاور ایکس» به امضا رسانده است. این شرکت که گرایشهایی محافظهکار دارد، مأمور شده تا محتوای تبلیغاتی مخصوص نسل Z تولید کند. طبق مفاد این قرارداد، حداقل ۸۰ درصد از این محتوای تولیدی در شبکههایی چون «تیکتاک»، «اینستاگرام»، «یوتیوب»، پادکستها و سایر رسانههای دیجیتال منتشر میشود. هدف اصلی این تلاشها دستیابی به حداقل ۵۰ میلیون بازدید ماهانه است.
نقش چتجیپیتیدر پروژه تبلیغاتی اسرائیلاین شرکت علاوه بر این، بهطور استراتژیک از محتوای وبسایتها و ابزارها برای تأثیرگذاری بر موتورهای هوش مصنوعی همچون «چتجیپیتی» استفاده خواهد کرد. ابزار «مارکت پریو AI» نیز برای ارتقای جایگاه محتوای اسرائیلی در موتورهای جستوجو مانند گوگل و بینگ به کار گرفته میشود تا پیامهای تبلیغاتی اسرائیل بهطور هدفمند به کاربران منتقل شود.
انتشار پیامها در شبکهای با گرایش محافظهکارانهاین پیامهای تبلیغی قرار است از طریق شبکه رسانهای محافظهکار «سیلم مدیا» نیز گسترش یابد. این شبکه که گرایشهای مسیحی راستگرا دارد، علاوه بر دارا بودن ایستگاههای متعدد رادیویی، تولیدکننده برنامههای محبوبی نظیر «هیو هیوئیت»، «لری الدر» و «رایت ویو» است که توسط لارا ترامپ اجرا میشوند. در ماه آوریل، «دونالد ترامپ جونیور» و «لارا ترامپ
نظر شما