معاون وزیر ارتباطات: شرکت ملی پست، بیشترین بهره‌وری را در میان شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات دارد

معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت ملی پست، بالاترین رتبه شاخص بهره‌وری را در میان شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۲به دست آورده است.

معاون وزیر ارتباطات: شرکت ملی پست، بیشترین بهره‌وری را در میان شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات دارد
صفحه اقتصاد -

علی اصغر انصاری، معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ملی پست، با بیان اینکه شرکت ملی پست، بالاترین رتبه شاخص بهره‌وری را در میان شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۲به دست آورده است گفت: رسیدن به این رتبه نشانگر تلاش جهادی مجموعه پست است اما برای تحقق برنامه‌های تدوین شده، باید هوشمندسازی با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گفته وی، طراحی و پیاده سازی سامانه‌ یکپارچه مالی این شرکت با توجه به سامانه‌های متعددی که در حال حاضر وجود دارد، یکی از نیازهای اساسی هوشمندسازی است که عملیاتی شدن آن افزایش سرعت، دقت و کیفیت خدمات را به همراه خواهد داشت.

انصاری با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی اساسنامه پست، موضوع تحلیل بازار را یکی دیگر از مباحث ضروری این شرکت در مسیر تحقق هوشمندسازی عنوان کرد و ادامه داد: با تصویب «قانون جامع پست» و تدوین برنامه توسعه پنج ساله این شرکت، امیدواریم به زودی شاهد توسعه فضای نوینی در شرکت ملی پست و افزایش سهم آن در بازار خدمات پستی باشیم.

وی تدوین برنامه جامع هوشمندسازی فرایندها و عملیات پستی و تکمیل و بهره‌برداری نهایی از پروژه جی‌نف را دو موضوع بسیار مهم شرکت ملی پست توصیف کرد که باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

محمود لیائی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۲ این شرکت و مقایسه آن با سال ۱۴۰۱، از رشد ۱۰ درصدی ترافیک مرسولات پستی خبر داد و گفت: از سال گذشته تمرکز ما بیشتر بر توسعه سرویس‌های ارزش افزوده و خدمات نوین بوده است و به همین دلیل، در مقابل رشد ترافیک ۱۰ درصدی، شاهد افزایش ۱۶ درصدی تناژ مرسولات بوده‌ایم.

وی به موضوع اولویت هوشمندسازی در شرکت ملی پست نیز اشاره کرد و افزود: نصب چهار سیستم سورتینگ هوشمند در کشور، سه سیستم تخصصی جوف، پاکت و رباتیک در مرکز تجزیه و مبادلات، راه اندازی مرکز تجزیه و مبادلات جنوب شرق در تفتان استان سیستان و بلوچستان، نصب یک‌هزار صندوق پستی هوشمند (لاکر) با همکاری بخش خصوصی و با هدف کمک به فرایند توزیع، و ایجاد باجه‌های سیار هوشمند با توجه به کمبود فضای عملیاتی، تکمیل پروژه جی‌نف و همچنین ارتقای کیفیت پاسخگویی به مشتریان و تقویت سامانه ۱۹۳ بخشی از فرایند هوشمندسازی پست است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، شناسنامه‌دار شدن و تعیین تکلیف ۲۸۰۰ ملک این شرکت در سراسر کشور را یکی دیگر از دستاوردهای مهم سال ۱۴۰۲ عنوان کرد که نقش موثری در اجرای پروژه مولدسازی اموال غیرمنقول ایفا خواهد کرد.

به گفته لیائی، انتخاب شرکت ملی پست به عنوان شرکت برتر در جشنواره شهید رجایی و دریافت لوح افتخار از شهید جمهور از دیگر دستاوردهای شرکت ملی پست در سال گذشته بود.در جلسه امروز، عملکرد صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ شرکت ملی پست با حضور همه اعضای این مجمع مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد