اگر اسرائیل پاسخ ندهد دلار به کانال‌ ۶۰ و ۶۱ هزارتومان بر می‌گردد

برخی از کارشناسان هستند که معتقدند درصورتی که رژیم صهیونیستی به عملیات «وعده صادق 2» پاسخی نه چندان قابل توجه بدهد، ریسک‌های موجود در بازار ارز به سرعت تخلیه شده و نرخ دلار به عنوان شاخص این بازار مجددا به کانال‌های 60 و 61 هزار تومانی بازخواهد گشت.

اگر اسرائیل پاسخ ندهد دلار به کانال‌ 60 و 61 هزارتومان بر می‌گردد
صفحه اقتصاد -

با تداوم نوسانات افزایشی نرخ جهانی فلز زرد، قطعات مختلف سکه طلا در بازار داخل کشور نیز دچار افزایش نرخ شدند.

 سکه طلا طرح جدید با ورود به کانال ۵۳ میلیون تومانی سقف تاریخی خود را یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان افزایش داد. این درحالی است که بازار ارز این روزها در ثبات نسبی به سر می‌برد.

​هر اونس طلا در معاملات جهانی در رقم ۲ هزار و ۷۲۱ دلار به استقبال تعطیلات رفت. روند افزایشی نرخ طلای جهانی به‌صورت مستقیم بر قیمت سکه طلا تاثیر می‌گذارد. چرا که قیمت طلای جهانی از عوامل اصلی تشکیل‌دهنده قیمت سکه است. اما با وجود رشد قیمت‌ها در بازار طلا، معاملات ارزی کم‌نوسان شده است. شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار روز شنبه نوسان قیمتی چشمگیری از خود به جا نگذاشتند. تحلیلگران معتقدند که عدم همراهی بازار ارز با معاملات طلا ناشی از بهبود شرایط ارزی کشور است. به‌عقیده این افراد افزایش درآمدهای ارزی درکنار بهبود فرآیند تخصیص ارز به سرفصل‌های مورد تایید بانک مرکزی توانسته از میزان مراجعه افراد به معاملات غیررسمی بکاهد.

درنتیجه این اتفاق کنترل معاملات غیررسمی راحت‌تر شده و در روزهای پرریسک، بانک‌مرکزی با حمایت از طرف عرضه می‌تواند از شدت نوسانات بکاهد. قیمت دلار غیررسمی که در سال جاری سابقه حضور در کانال ۶۷ هزار توانی را نیز داشته است، در روزهای اخیر با وجود ریسک‌های سیاسی قابل توجه، از مرز قیمت ۶۴ هزار تومانی عبور نکرده است.

البته تحلیلگران معتقدند درصورت تشدید درگیری‌های مستقیم میان ایران و رژیم صهیونیستی قیمت ارز نیز به سمت قله‌های تاریخی حرکت خواهد کرد. اما در صورت تداوم شرایط حال حاضر معاملات غیررسمی ارزی نوسان قابل توجهی را تجربه نمی‌کنند. در این میان برخی از کارشناسان هستند که معتقدند درصورتی که رژیم صهیونیستی به عملیات «وعده صادق 2» پاسخی نه چندان قابل توجه بدهد، ریسک‌های موجود در بازار ارز به سرعت تخلیه شده و نرخ دلار به عنوان شاخص این بازار مجددا به کانال‌های 60 و 61 هزار تومانی بازخواهد گشت.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد