پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | طلا و سکه کدام سو می روند؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ را در این مطلب بخوانید.

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | طلا و سکه کدام سو می روند؟
صفحه اقتصاد -

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید روز (شنبه، چهاردهم مهر) در بازار طلای تهران با کاهش ۲۶۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته خود (پنجشنبه) به ۴۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

هر قطعه سکه طرح جدید (شنبه) تا لحظه درج این خبر در بازار طلای تهران ۴۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش رفت که نسبت به روز کاری گذشته ۲۶۰ هزار تومان کاهش داشت.

هر قطعه سکه طرح قدیم نسبت به روز گذشته با کاهش ۱۵۹ هزار تومانی، ۴۳میلیون تومان داد و ستد شد.

قیمت نیم‌سکه در این روز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

ربع‌ سکه در این روز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی بدون هیچ تغییری هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران به چهار میلیون و ۸۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

برپایه این گزارش، در این روز بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی با افت ۲ دلاری به دو هزار و ۶۵۴ دلار رسید.

رشد قیمت سکه در بازار تهران

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید روز (یکشنبه، پانزدهم مهر) در بازار طلای تهران با رشد ۹۳۸ هزار تومانی نسبت به روز گذشته (شنبه) به ۴۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

هر قطعه سکه طرح جدید روز (شنبه) تا لحظه درج این خبر در بازار طلای تهران ۴۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش رفت که نسبت به روز گذشته ۹۳۸ هزار تومان افزایش داشت.

هر قطعه سکه طرح قدیم نسبت به روز گذشته با رشد ۶۹۶ هزار تومانی، ۴۳میلیون و ۷۰۰ تومان داد و ستد شد.

قیمت نیم‌سکه در این روز با رشد ۳۵۶ هزار تومانی به ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

ربع‌ سکه در این روز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۲۱۵ هزار تومان افزایش به هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران به چهار میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

برپایه این گزارش، در این روز بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۶۵۴ دلار رسید.

قیمت طلا و سکه در بازار تهران

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید روز (دوشنبه، ۱۶مهر) در بازار طلای تهران با رشد ۲۵۶ هزار تومانی نسبت به روز گذشته (یکشنبه) به ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

هر قطعه سکه طرح جدید روز (دوشنبه) تا لحظه درج این خبر در بازار طلای تهران ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رفت که نسبت به روز گذشته ۲۵۶ هزار تومان افزایش داشت.

هر قطعه سکه طرح قدیم در این روز نسبت به روز گذشته با رشد ۲۶۱ هزار تومانی، ۴۳ میلیون و ۶۰۰ تومان داد و ستد شد.

قیمت نیم‌سکه در این روز با رشد ۴۰ هزار تومانی به ۲۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

ربع‌ سکه در این روز با افزایش ۹۲ هزار تومانی نسبت به دیروز ۱۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۱۱ هزار تومان افزایش به هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران به چهار میلیون و ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

برپایه این گزارش، در این روز بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۶۵۸ دلار رسید.

کاهش قیمت طلا و سکه در بازار تهران

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید روز (سه شنبه، ۱۷ مهر) در بازار طلای تهران با کاهش ۶۷۸ هزار تومانی نسبت به روز گذشته (دوشنبه) به ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

هر قطعه سکه طرح جدید روز (سه شنبه) تا لحظه درج این خبر در بازار طلای تهران ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت که نسبت به روز گذشته ۶۷۸ هزار تومان کاهش داشت.

هر قطعه سکه طرح قدیم در این روز نسبت به روز گذشته با کاهش ۴۰۴ هزار تومانی، ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت نیم‌سکه در این روز با افت ۲۴۸ هزار تومانی به ۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

ربع‌ سکه در این روز با کاهش ۳۹۷ هزار تومانی نسبت به دیروز ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۱۳۷ هزار تومان کاهش به هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران با ۴۶ هزار تومان کاهش نسبت به دوشنبه به چهار میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

برپایه این گزارش، در این روز بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی با سه دلار رشد به ۲ هزار و ۶۵۲ دلار رسید. 

افت ۲۷۵ هزار تومانی قیمت سکه در بازار تهران

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید روز (چهارشنبه، ۱۷ مهر) در بازار طلای تهران با کاهش ۲۷۵ هزار تومانی نسبت به روز گذشته (سه شنبه) به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

هر قطعه سکه طرح جدید روز چهارشنبه در بازار طلای تهران ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت که نسبت به روز گذشته ۲۷۵ هزار تومان کاهش داشت.

هر قطعه سکه طرح قدیم در این روز نسبت به روز گذشته با کاهش ۴۱۲ هزار تومانی، ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت نیم‌سکه در این روز با افت ۳۱۰ هزار تومانی به ۲۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

ربع‌ سکه در این روز با کاهش ۳۵۳ هزار تومانی نسبت به دیروز ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۱۴۶ هزار تومان کاهش به هشت میلیون تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران با ۳۰ هزار تومان کاهش نسبت به سه شنبه به چهار میلیون و ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

برپایه این گزارش، در این روز بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی با ۱۴ دلار کاهش به ۲ هزار و ۶۲۱ دلار رسید.

پیش بینی قیمت سکه و طلا 

قیمت طلا به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر رسیده و در حدود ۲۶۰۴ دلار معامله می‌شود.

به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا (XAU/USD) که در تلاش است تا از یک صعود متوسط ​​آسیایی استفاده کند، نزدیک به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای، در حدود ۲,۶۰۵-۲,۶۰۴ دلار که روز گذشته آزمایش شد، باقی می‌ماند.

از آن طرف، بدان دلیل که به نظر می‌رسد معامله‌گران هم‌اکنون احتمال کاهش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نوامبر را کاملاً نادیده گرفته‌‌اند، دلار آمریکا (USD) به بالاترین حد خود در هشت هفته‌ی اخیر رسید. جدای از این، افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده برای فلز زرد غیر بازده، سقف صعودی دارد.

با این حال، جهش مکرر این هفته از مجاورت علامت ۲۶۰۰ دلاری، قبل از اعمال شرط‌های نزولی تهاجمی پیرامون قیمت طلا و موقعیت‌یابی برای ضررهای عمیق‌تر، محتاطانه است. معامله‌گران همچنین ممکن است ترجیح دهند پیش از انتشار آخرین ارقام تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده به حاشیه بروند.

در چشم‌انداز داده‌ها، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) ممکن است انتظارات کاهش نرخ فدرال رزرو را تحت تأثیر قرار دهد که بر میزان تقاضای دلار می‌افزاید و انگیزه‌ی جدیدی برای طلا XAU/USD ایجاد می‌کند.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: با توجه به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و دلار قوی‌تر، افزایش قیمت طلا در حاشیه باقی می‌ماند.

صورتجلسه‌ی نشست FOMC در سپتامبر نشان داد که اکثریت، حامی کاهش ۵۰ واحدی نرخ پایه هستند، چرا که کمیته اطمینان داشت که تورم به سمت هدف ۲ درصدی حرکت می‌کند.

با این حال، برخی از شرکت‌کنندگان با استناد به تورم بالا، رشد اقتصادی قوی و نرخ پایین بیکاری، تنها کاهش ۲۵ واحدی در ثانیه را ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این، توافق نظر وجود داشت که کاهش بیش از اندازه‌ی نرخ بهره، فدرال رزرو را به هیچ سرعت معینی برای کاهش آتی، پایبند نخواهد کرد و دلار آمریکا را به بالاترین حد دو ماهه خواهد رساند.

لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، با اشاره به عدم قطعیت‌های معنادار پیرامون چشم‌انداز اقتصادی، استدلال کرد که وی طرفدار کاهش کمتر نرخ بهره در آینده است.

از طرفی، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون تأکید کرد که سیاست در مسیری از پیش تعیین‌شده نیست و به داده‌ها وابسته خواهد بود و حفظ شرایط سالم بازار کار مهمی است.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، با تأکید بر احتمال یک یا دو کاهش دیگر نرخ بهره در سال جاری، خاطرنشان کرد که کاهش ۵۰ واحدی در سپتامبر، چیزی در مورد اندازه‌ی کاهش‌های بعدی نمی‌گوید.

معامله‌گران هم‌اکنون با احتمال بیشتری قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو هزینه‌های استقراض را تنها ۲۵ واحد در ثانیه در نوامبر کاهش دهد و با احتمال بیش از ۲۰ درصد نرخ‌ها را در نوامبر نگه دارد.

در حوزه‌ی خزانه‌داری، بازده اوراق قرضه‌ی دو ساله‌ی دولت آمریکا حساس به نرخ به بالاترین بازدهی خود از ۱۹ اوت رسید و بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز به سطوحی رسید که از ۳۱ جولای مشاهده نشده بود.

در کنار این‌ها، در پی وعده یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل مبنی بر تداوم حملات، تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و ایران، سرمایه‌گذاران را وادار به موضع محتاطانه کرد.

این امر، در کنار برخی تغییر موقعیت‌های تجاری در آستانه‌ی گزارش مهم شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI)، تا حدودی از قیمت امن طلا در جلسه‌ی آسیایی در روز پنج‌شنبه حمایت می‌کند.

چشم‌انداز تکنیکال: قیمت طلا به احتمال زیاد فروشنده جدیدی را جذب می‌کند و در نزدیکی نقطه شکست ۲۶۳۰ دلار باقی می‌ماند.

از منظر تکنیکال، شکست این هفته به زیر منطقه ۲۶۳۰ دلاری، که نشان‌دهنده‌ی مرز پایین محدوده‌ی معاملات کوتاه‌مدت است، به عنوان یک محرک کلیدی برای معامله‌گران نزولی در نظر گرفته شد.

با این اوصاف، نوسانگرهای نمودار روزانه، اگرچه کشش خود را از دست داده‌اند، در محدوده مثبت قرار می‌گیرند. علاوه بر این، قیمت طلا تاکنون توانسته است بالای ۲۶۰۰ دلار باقی بماند. این امر باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای ضررهای عمیق‌تر، منتظر یک شکست پایدار و پذیرش در زیر سطح مذکور باشیم. سپس طلا XAU/USD ممکن است نزول را به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه ۲۵۶۰ دلار در مسیر به منطقه ۲۵۳۵-۲۵۳۰ دلار امتداد دهد و در نهایت به سطح روانی ۲۵۰۰ دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که نقطه شکست حمایت از محدوده معاملاتی، در حدود منطقه ۲,۶۳۰-۲,۶۳۵ دلار، هم‌اکنون به عنوان یک مانع فوری عمل می‌کند. هر حرکت بیشتر به سمت بالا می‌تواند به عنوان یک فرصت فروش تلقی شود و در نزدیکی مرز افقی ۲۶۵۷ الی ۲۶۵۸ دلار باقی بماند.

یک قدرت پایدار فراتر از دومی می‌تواند قیمت طلا را به منطقه عرضه ۲۶۷۰-۲۶۷۲ دلار برساند که بالاتر از آن ممکن است گاوها هدفشان را به چالش بکشند که بالاترین سطح تاریخی، در حدود منطقه ۲۶۸۵-۲۶۸۶ دلاری است که در ماه سپتامبر لمس شد. این سطح، بلافاصله علامت ۲۷۰۰ دلار را به دنبال دارد که در صورت پاک‌شدن، زمینه را برای گسترش روند صعودی چند ماهه تثبیت می‌کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد