پیش بینی قیمت طلا فردا پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳

امروز چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ قیمت طلا در بازار عقب نشینی کرده است و ارزش هر اونس طلا به ۲,۴۷۸ (دو هزار و چهارصد و هفتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۸۹ درصدی داشته است.

پیش بینی قیمت طلا فردا پنجشنبه  ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

 بازار امروز شاهد افت قیمت طلا نسبت به روز گذشته است.

قیمت ‌یک گرم طلای 18 عیار در بازار آزاد چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ برابر با 3,646,290 تومان است. درحالی که دیروز قیمت یک گرم طلای 18 عیار 3,632,440 تومان بوده است.

قیمت ‌مثقال طلا در بازار آزاد چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳

قیمت ‌مثقال طلا در بازار آزاد چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ برابر با 15,800,000 تومان است . درحالی که دیروز قیمت مثقال طلا 15,740,000 تومان بوده است.

قیمت ‌انس طلا در بازار آزاد چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳

قیمت ‌انس طلا در بازار آزاد چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ برابر با 2,495 تومان است . درحالی که دیروز قیمت انس طلا 2,499 تومان بوده است.

کاهش بیشتر قیمت اونس جهانی، بازار داخلی را کاهشی می‌کند

دیبا در بررسی وضعیت بازار طلا و سکه بیان کرد: «هنوز منطقه ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای ما تأثیرگذار و اثرگذار است و بالای این منطقه است که می‌توانیم بگوییم بازار برگشته است؛ در غیر این صورت، کماکان عدم حرکت صعودی می‌تواند برای ما مدنظر باشد، مثلاً برگشت به ۴۲ میلیون تومان.»

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲

این کارشناس اقتصادی در خصوص طلای ۱۸ عیار تشریح کرد: «رسیدن به منطقه سه و ۶۰۰ هزار تومانی که پیش‌تر اشاره کرده بودم، در این هفته اتفاق افتاد، اما واکنش منفی داشت. ابتدا دوباره به سه میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسیدن را زیر نظر داریم و فکر می‌کنم اگر اونس جهانی بتواند یک مقداری ریزش خود را شدت ببخشد در منطقه سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان هم می‌توانیم منتظر باشیم؛ البته منطقه سه میلیون و ۳۷۰ هزار تومان نیز وجود دارد که به نظر می‌رسد آن را خواهد دید.»

وی ادامه داد: «آن منطقه هم می‌تواند منطقه خرید باشد و اگر کسی می‌خواهد به یکباره بخرد داستان خاص خود را دارد؛ ولی خریدهای پله‌ای را نباید فراموش کرد.»

پیش بینی قیمت طلا پنجشنبه  ۱۵ شهریور ۱۴۰۳

دیبا درباره بازار طلای جهانی توضیح داد: «به نظر می‌رسد نکات اصلی که برای تحلیل بازار از منظر بازار جهانی اهمیت دارد، ریتم تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای نرخ بهره است؛ اما آیتم تأثیرگذار دیگر بر روی نرخ بهره، انتظارات تورمی است که این انتظارات بعد از کاهش نرخ بهره می‌تواند به بازارها سمت و سو دهد.»

این کارشناس بازارهای مالی اظهار کرد: «به نظر می‌رسد که شاید اونس جهانی پیش‌خور کرده و در قیمت‌هایی پرایس شده است که این پرایس کاملاً خود را در چارت نشان داده و نمایان کرده است. فعلاً به نظر می‌رسد می‌توان اصلاح را برای اونس زیر نظر داشت و اونس جهانی می‌تواند در مناطقی مثل ۲۴۹۲ دلار و ۲۴۸۲ دلار دیده شود.»

وی افزود: «اینها مناطقی هستند که می‌تواند در ادامه، حتی در این هفته دیده شود که البته این منطقه کوتاه‌مدت است و در بلندمدت می‌توانیم منطقه ۲۳۸۸ دلار را در حالت فعلی برای اونس زیر نظر داشته باشیم و شرایط بازار از لحاظ نرخ بهره را با آن رصد کنیم.»

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد