پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳

در این خبر به پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

انتظار می‌رفت در پی تشدید اخبار نامساعد سیاسی، قیمت طلا و سکه روز یکشنبه قله قیمتی را فتح کنند، اما بازار طلا در مسیر کاهشی قرار گرفت. معامله‌گران می‌گویند بازار طلا بسیار نوسانی است و فعالان این بازار ترجیح می‌دهند نظاره‌گر باشند تا رخدادهای روزهای آینده به بازار خط دهد.

قیمت طلا و سکه روز یکشنبه همراه با افزایش قیمت دلار در مسیر صعودی بازگشایی شد، اما کاهش قیمت دلار و افت تقاضا در کنار تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات قیمت اونس طلا، آرایش کاهشی به بازار طلا داد.

معامله‌گران می‌گویند به‌رغم اخبار نامساعد سیاسی، نوسانات بازار طلا به اندازه‌ای بالاست که معامله‌گران ترجیح می‌دهند در این فضای پرالتهاب مبادله‌ای نکنند. آنها می‌گویند ریسک معامله در بازار طلا بالاست و فعالان این بازار چشم‌انتظار بازگشایی بازارهای جهانی و قیمت اونس طلا هستند، که روی قیمت ثابت 2344 دلاری ثابت است.

تجارت نیوز نوشت: گفتنی است نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، به خریداران بازار طلا توصیه کرده است زمانی اقدام به خرید کنند که التهابات بازار فروکش کرده باشد؛ در غیر این صورت متحمل ضرر و زیان مالی خواهند شد.

سکه امامی یک میلیون تومان عقب‌نشینی کرد

سکه امامی روز یکشنبه ۲۶ فروردین با قیمت ۴۴ میلیون و ۴۹۲ هزار تومانی معامله شد و کاهش یک میلیون تومانی نسبت به روز شنبه داشت. سکه‌ بهار با ۸۷۰ هزار تومان افت به کانال ۴۱ میلیونی تومانی برگشت و با رقم ۴۱ میلیون و ۵۱۰ هزار تومانی معامله شد.

گفتنی است در دومین روز معاملاتی هفته نیم‌ و ربع‌سکه به ترتیب با کاهش ۳۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله شدند. سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی روی رقم هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه‌های سنگین ترکید

قیمت طلا در روز یکشنبه کاهش چشمگیری پیدا کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۴۷۳ هزار تومان ارزان شد و روی رقم ۱۶ میلیون ۳۲۱ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۱۱ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۷۶۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز رقم سه میلیون و ۷۱۷ هزار تومان شد.

حباب سکه روز یکشنبه در تمام قطعات کاهش داشت و در سکه‌های سنگین با افت میلیونی همراه بود. حباب سکه امامی یک میلیون و ۶۳۴ هزار تومان، سکه بهار یک میلیون و ۵۴۴ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۶۱۶ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۵۹ هزار تومان و سکه گرمی ۲۷۸ هزار تومان کاهش یافت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان