قیمت جهانی طلا امروز جمعه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ | طلا اوج گرفت

در این خبر به توضیحاتی درباره قیمت جهانی طلا امروز جمعه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

قیمت جهانی طلا امروز جمعه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ | طلا اوج گرفت
صفحه اقتصاد -

فدرال رزرو هنوز نرخ بهره را کاهش نداده است، آیا طلا به ۳ هزار دلار در هر اونس خواهد رسید؟

آیا قیمت جهانی طلا اوج می گیرد؟ 

قیمت طلا امروز جمعه افزایش یافت، دلار در بازار بین‌المللی همچنان در سطح نسبتاً بالایی قرار دارد در شرایطی قرار دارد که فدرال رزرو بعید است به زودی نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

قیمت طلا پس از سقوط در اوایل ژانویه در حال بهبود است، در حال حاضر قیمت فروش شمش طلا در بالاترین سطح از ابتدای سال 2024 قرار دارد. 

امروز بازار فلزات گرانبها در ابتدای جلسه آرام بود، اما در پایان جلسه به شدت بازگشت. در پایان اولین جلسه معاملاتی امروز، قیمت شمش طلا به طور همزمان در واحدهای معاملاتی فلزات گرانبها به شدت افزایش یافت. شرکت سایگون وی بی کیو در پایان جلسه معاملاتی اول فوریه قیمت طلا را افزایش دادند. گروه دوجی همچنین 600.000 VND/tael در سمت خرید و 400.000 VND/tael در سمت فروش افزایش داد و سطح معاملات را به 75.85 - 78.25 میلیون VND/tael رساند. قیمت انگشتر طلا و زیورآلات طلا هر دو با توجه به قیمت شمش طلا حدود 300 هزار VND/tael به شدت افزایش یافت. 

قیمت جواهرات طلا با نام تجاری Thang Long Dragon Gold در 63,95 - 65,15 میلیون VND/tael معامله می شود. تفاوت بین خرید و فروش 1.1 میلیون VND/tael است.

قیمت جهانی طلا به دلیل افزایش تنش ها در خاورمیانه، همچنان در حال افزایش است.

معاملات آتی طلا برای تحویل در آوریل آخرین بار با ۴ درصد افزایش در روز با 3.2 دلار در هر اونس معامله شد. همانطور که انتظار می رفت، در 31 ژانویه، فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) تصمیم گرفت که نرخ بهره را در محدوده 1٪ تا 5.25٪، بدون تغییر همانطور که بازار انتظار داشت، نگه دارد، اما همچنین ایده طولانی مدت احتمال را حذف کرد. نرخ بهره بیشتر افزایش می یابد. پس از آنکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، احتمال کاهش نرخ بهره را در نشست ماه مارس رد کرد، دلار آمریکا حمایت شد. فدرال رزرو معتقد است که تورم به میزان دلخواه به 5.50 درصد خواهد رسید و همچنان امکان کاهش نرخ بهره را باز می گذارند. اما نه در ماه مارس.

قیمت جهانی طلا تبدیل شده به نرخ مبادله ای دلار در حال حاضر معادل 60.9 میلیون VND/Tael (شامل مالیات و کارمزد) است. فدرال رزرو هنوز نرخ بهره را کاهش نداده است، قیمت طلا به کجا می رود؟

طلا موقعیت خود را حفظ کرد حتی زمانی که بیانیه سیاست پولی فدرال رزرو از حرکت صعودی دلار حمایت کرد. قیمت طلا رشد ثابتی را بالای 2.050 دلار نگه می دارد زیرا فدرال رزرو انگیزه کمی برای کاهش نرخ بهره می بیند. بر اساس آخرین بیانیه سیاست پولی خود، بانک مرکزی ممکن است عجله ای برای تعدیل سیاست پولی خود نداشته باشد، زیرا با وجود خطرات احتمالی، نسبت به فعالیت های اقتصادی کاملاً خوش بین است. علاوه بر این، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نشانه‌هایی از کاهش را نشان نداده و همچنان در حال افزایش است. این عاملی است که به طلا کمک می کند تا قیمت بالایی را حفظ کند، بطوریکه به طور محکم بالاتر از آستانه 2000 دلار در اونس باشد. پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال، طلا به سختی عرضه شود، زیرا فدرال رزرو بعید است نرخ بهره را کاهش دهد. با این حال، با تشدید ابهامات و تلاش برای خرید طلا توسط بانک های مرکزی در سراسر جهان، قیمت طلا با وجود افزایش شدید در 12 دسامبر کاهش نیافته است. به طور خلاصه، با ادامه بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان، پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا در سال 2024 به بالاترین حد خود برسد. پیش بینی می شود در نیمه دوم سال 2024، دلار آمریکا به دنبال روند کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش یابد و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در سطح قوی تری افزایش یابد. اخیراً برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طلا در سال 2024 به 2.400 دلار در هر اونس و حتی 3.000 دلار در اونس خواهد رسید. مایک مک گلون، کارشناس کالاهای اطلاعاتی بلومبرگ خاطرنشان کرده است که سال 2023 بالاترین دوره تورم در چهار دهه گذشته خواهد بود که نشانه رکود اقتصادی جهان است. اگر تورم در ایالات متحده فروکش نکند، اقتصاد شماره یک جهان باید رشد خود را حفظ کند. اگر بازار سهام ایالات متحده از کاهش اجتناب کند، اقتصاد اروپا پس از یک دوره نزول بهبود یابد، قیمت کالاها ممکن است در سال 2024 تثبیت شود. تا سال 2025، نرخ بهره ممکن است به تدریج کاهش یابد. به نظر می رسد فدرال رزرو می خواهد سیاست انقباضی را در سال جاری حفظ کند، بنابراین قیمت طلا می تواند در سال 2024 به بالاترین حد خود برسد. با ادامه بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان، قیمت طلا احتمالاً در سال 2024 به بالاترین حد خود خواهد رسید. 3000 و حتی به XNUMX دلار آمریکا/ اونس. 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان