پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۲۹ دی ۱۴۰۲ | افزایش قیمت سکه و طلا متوقف شد؟

در این پست از صفحه اقتصاد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا 29 دی 1402 از نظرتان می گذرد. آیا افزایش قیمت سکه و طلا متوقف شد؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۲۹ دی ۱۴۰۲ | افزایش قیمت سکه و طلا متوقف شد؟
صفحه اقتصاد -

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با سیاست و اقدامات جدید بانک مرکزی قیمت طلا از اوج خود کاهش پیدا کرد؛ اما هنوز نسبت به قیمت‌های قبلی بالاتر است.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: از اواسط هفته گذشته شاهد افزایش قیمت طلا بوده‌ایم به طوری که سکه حدود ۳.۵ میلیون تومان گران شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۲ هزار تومان افزایش یافت؛ اما با اعلام بانک مرکزی مبنی بر عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و عرضه سکه جدید با طرحی نو، قیمت طلا کاهشی شد.

وی افزود: با رویکرد جدید بانک مرکزی قیمت طلا و سکه کاهشی شد به طوری که طی یک روز قیمت سکه ۲.۵ میلیون تومان کاهش یافت؛ بنابراین از اوایل هفته شاهد کاهش قیمت‌ها و ایجاد روند نزولی در بازار طلا بوده‌ایم که خوشبختانه عرضه طلا در مرکز مبادله نیز از روز چهارشنبه کلید خورد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: دولت طی یک سال گذشته رویکرد مثبتی را دنبال کرده که در آن شرکت‌ها در قبال صادرات کالای خود طلا وارد می‌کنند که این رویکرد باعث حل مشکلات تولید شده و ضعف کشور در حوزه شمش را نیز حل کرده است.

وی افزود: بانک مرکزی برای افزایش نظارت، کنترل و شناسایی مصرف کنندگان واقعی، عرضه طلا در مرکز مبادله را از امروز عملیاتی کرد، همچنین اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز به عنوان مرجع این صنعت بر حوزه طلا کنترل‌هایی خواهد داشت.

بذرافشان درباره پیش بینی قیمت طلا در آینده تاکید کرد: با سیاست و اقدامات جدید بانک مرکزی قیمت طلا از اوج خود کاهش پیدا کرد؛ اما هنوز به قیمت‌های ابتدایی اوج نرسیده و نسبت به قیمت‌های قبلی بالاتر است. برای پیش بینی روند قیمت‌ها در آینده باید به بازار جهانی، عرضه طلا در مرکز مبادله و رویکرد بانک مرکزی توجه داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: هم‌اکنون التهابی در بازار طلا وجود ندارد و بازار روند عادی خود را طی می‌کند بنابراین؛ امیدواریم ثبات در این بازار ادامه دار باشد و شرایط عرضه نیز به گونه‌ای شکل بگیرد تا متقاضیان بتوانند به راحتی نیاز خود را مرکز مبادله ایران تأمین کنند. ‌

4794303

بازار طلا امروز معاملات را در حالی آغاز کرد که قیمت‌ها نوسان نزولی نسبی را در مقایسه با روز گذشته تجربه کردند، روندی که در ادامه معاملات تغییر کرد و افزایشی شد اما در پایان فعالیت بازار بار دیگر نرخ‌ها روی کاهشی خود را نشان دادند تا هر گرم طلای ۱۸ عیار کاهش ۰.۱۷ درصدی داشته باشد.

در بازار سکه اما نوسانات تا حدودی متفاوت بود، نرخ‌ها در حالی معاملات را بدون تغییر نسبت به روز گذشته آغاز کردند که در میانه روز صعود را در پیش گرفتند. سیری که تا پایان روز تداوم داشت و هر سکه امامی نسبت به روز پیش با افزایش ۰.۱۵ درصدی معامله شد.

در نهایت بازار ارز هم از ابتدای معاملات تا پایان آن شاهد روند صعودی عمده قیمت‌ها در مقایسه با روز پیش بوده است، روندی که در پی آن قیمت دلار افزایش ۱.۹۴ درصدی را تجربه کرد.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۰۸ (دو هزار و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۸۵ درصدی داشته است.

 
جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۰۰۸ -۱۷.۰۰ -۰.۸۵ 07:59
۲,۰۲۵ -۲۴.۰۰ -۱.۱۹ روز قبل
۲,۰۴۹ -۵.۰۰ -۰.۲۵ ۲ روز پیش

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۰۱,۰۰۰ (دو میلیون و هفتصد و یک هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۷ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۷۰۱,۰۰۰ -۴,۴۰۰ -۰.۱۷ 16:22
۲,۷۰۵,۴۰۰ ۲۷,۵۰۰ ۱.۰۱ روز قبل
۲,۶۷۷,۹۰۰ ۱۷,۳۰۰ ۰.۶۴ ۲ روز پیش

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۱۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ (یازده میلیون و هفتصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه  امامی به ۳۱,۷۰۰,۰۰۰ (سی و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۵ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۱,۷۰۰,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۰.۱۵ 16:09
۳۱,۶۵۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰ ۰.۶۳ روز قبل
۳۱,۴۵۰,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۰.۱۵ ۲ روز پیش

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۱۷,۸۵۰,۰۰۰ (هفده میلیون و هشتصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۲۹ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر نیم سکه
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۷,۸۵۰,۰۰۰ -۵۰,۰۰۰ -۰.۲۹ 16:22
۱۷,۹۰۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ۰.۸۳ روز قبل
۱۷,۷۵۰,۰۰۰ -۵۰,۰۰۰ -۰.۲۹ ۲ روز پیش

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل ، ۱۰,۹۵۰,۰۰۰ (ده میلیون و نهصد و پنجاه هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۶,۰۰۰,۰۰۰ (شش میلیون) تومان قیمت خورد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان