صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

پیش بینی بازارهای جهانی طلا و تأثیرات آن در بازار طلای ایران در سال ۲۰۲۴

در زمانی که بازارها حرکت خود را شروع کنند و از رکود خارج‌ شوند، میانگین خرید و بازدهی بازار هم بالا خواهد رفت. زیرا شرایط ورود در مناطق ارزنده‌ای صورت گرفته است. بنابراین منطقه فعلی را می‌توانیم محدوده درست تفسیر کنیم و بهتر است خرید برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت صورت گیرد.

پیش بینی بازارهای جهانی طلا و تأثیرات آن در بازار طلای ایران در سال 2024
صفحه اقتصاد -

بازار جهانی طلا همواره یکی از مهمترین شاخص‌های اقتصاد جهان بوده و تأثیرات زیادی بر بازارهای مالی دارد. آینده بازارهای جهانی طلا در سال 2024، موضوعی پرکشش است که بر اساس تحلیل‌های اخیر، می‌توان به تاثیرات زیر پی برد:

تأثیرات جهانی:

نوسانات در بازار جهانی طلایکی از اتفاقات بزرگ در سال 2024 خواهد بود. تغییرات در نرخ ارز، تصمیمات سیاستمداران جهانی، و شرایط اقتصادی کلان، می‌تواند به صورت مستقیم بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.

آثار در بازار طلای ایران:

به دلیل وابستگی ایران به صادرات نفت و تأثیرات اقتصادی جهانی، نوسانات در بازار جهانی تأثیرات مستقیمی بر بازار طلای ایران خواهد داشت. افزایش یا کاهش قیمت طلا ممکن است بازار داخلی را تحت تأثیر قرار دهد.

توصیه به سرمایه‌گذاران:

در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران با دقت به تحولات جهانی توجه کنند و تصمیمات خود را بر اساس تحلیل‌های دقیق و شناخت اقتصاد جهانی بگیرند.

طلا گران می‌شود؟

در این میان، برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند قیمت طلا در روزهای پایان سال میلادی ۲۰۲۳ به ۲۵۰۰ دلار در هر انس خواهد رسید. بذرافشان در واکنش به این پیش‌بینی‌ها گفت: بازارهای جهانی طلا معمولا در روزهای پایانی سال میلادی با افزایش همراه می‌شوند و برای امسال نیز پیش‌بینی‌هایی مبنی بر این که قیمت انس جهانی طلا در پایان سال میلادی به ۲۵۰۰ دلار می رسد، وجود دارد.

وی در مورد تاثیر این میزان افزایش انس جهانی طلا بر بازار داخل بیان کرد: اگر این اتفاق بیفتد چون عدد قابل توجهی است هر چقدر هم ما در بازار داخلی شاهد رکود و کاهش تقاضا باشیم به تبع وقتی چنین نوسان افزایشی یا کاهشی اتفاق بیفتد بازار داخلی ما هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و تغییر قیمت خواهیم داشت اما باز هم ثبات نرخ ارز و وضعیت تقاضا می‌تواند بازار را کنترل کند.

پیش‌بینی قیمت‌ها برای هفته آینده

پیش بینی قیمت جهانی طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته آینده هم بیان کرد: به اعتقاد من با توجه به شرایط موجود احتمال اینکه ما نوسان خیلی افزایشی یا کاهشی داشته باشیم خیلی کم است و ممکن است ۱ تا ۵ درصد افزایش یا کاهش داشته باشیم که طبیعی است مگر اینکه شاهد اتفاقات خاصی در رابطه با انس جهانی طلا یا خبرهای سیاسی در دنیا باشیم.

بذرافشان ادامه داد: اما با شرایط موجود، مردم خیلی منتظر کاهش و یا افزایش خاصی نباشند. ضمن اینکه ما همچنان پیشنهاد می‌کنیم با توجه به اینکه حباب سکه ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان است و توجیه اقتصادی ندارد مردم بهتر است به سمت خرید مصنوعات طلا بروند تا هم از بخش تولید حمایت کنند و هم در درازمدت بتوانند به عنوان یک سرمایه امن از آن استفاده کنند.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۰ آذرماه

قیمت سکه، طلا و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

قیمت دلار امروز در بازار تهران در کانال ۵۰ هزار تومان ماند. گزارش‌هت نشان می‌دهد که از ۲۴ آبان ماه که قیمت دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده، در این کانال نوسان داشته است. به نوعی برخی معامله‌گران، از اصطلاح سکته قیمتی یا حبس دلار در کانال ۵۰ هزار تومان سخن می‌گویند.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار با افزایش ۴ هزار تومان، به قیمت ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان به فروش رفت. هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش ۳ هزار تومانی، به قیمت ۲۹ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز جمعه، ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۱ هزار و ۹۸۸ تومان

یورو

۴۶ هزار و ۰۵ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۲۵ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان

سکه امامی

۲۹ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان

نیم سکه

۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

سکه گرمی

۵ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۳ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۰ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان

هر انس طلا

۲۰۳۶.۳۶ دلار

 

 

 


 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد