قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

قیمت دلار در معاملات روز گذشته اندکی افزایش داشت و قیمت این ارز به ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

قیمت دلار در هفته جاری در ابتدای‌ کانال ۵۰ هزار تومان در نوسان بوده است. اما به نظر می‌رسد که مسیر‌ قیمت دلار افزایشی است و این ارز در حال حرکت به سمت پله‌های بالاتر است.

در روزهای‌ گذشته بازار ارز در فاز استراحت بوده و اتفاق خاصی در بازار رخ نداده‌ است. همین مساله سبب شده که قیمت دلار در یک محدوده معین‌ درجا بزند.

البته یکی از علت‌های اصلی ثبات قیمت دلار در بازار، دستکاری بازارساز است که توانسته به طرح مختلف مانع رشد قیمت دلار شود. در این میان اتفاقاتی‌ مانند جنگ حماس و اسرائیل‌ هم رخ داد که اگرچه قیمت دلار را تا سه هزار تومان افزایش داد، اما این نوسان موقتی‌ بود و بازارساز توانست‌ قیمت دلار را به محدوده قبلی برگرداند.

اکنون‌ مساله مهم این است که آیا در روزهای آینده سال هم بازارساز می‌تواند قیمت دلار را در محدوده قعلا ثابت نگه دارد یا نه.

سجاد بوربور، کارشناس اقتصادی گفت‌ «فاصله کنونی قیمت دلار تا کانال‌های بالاتر در برخی مواقع طی دو تا سه هفته رخ می‌دهد و کاهش‌های قیمتی را نیز در روند افزایشی شاهد خواهیم بود. این توقف‌ها اهمیت زیادی ندارد و دلار تا ۴۰ درصد نیز جای رشد دارد.»

وی افزود: «پنج درصد بالاتر یا ۶ درصد پایین‌ و دو درصد بالا، نوسان است و نباید فعال اقتصادی را گول بزند که ما ذره‌بین برداریم و ریز شویم که بگوییم مثلا ۶ درصد رقم زیادی است!»

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به اینکه روند صعودی دلار چگونه می‌تواند مهار شود گفت: «غیر از سرکوب دلار توسط دولت هیچ کاری از دست دولت برنمی‌آید. توجه داشته باشید ما دلار را باید به مثابه کالا در نظر بگیریم؛ مگر تورم روی همه کالاها و خدمات تاثیر نمی‌گذارد؟»

وی ریشه رشد نقدینگی را ناشی از کسری بودجه ساختاری دولت عنوان کرد و توضیح داد: «دولت مادامی که کسری بودجه ساختاری داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند نقدینگی را کنترل کند. در نتیجه تورم را نه تنها روی دلار بلکه بر قیمت همه کالاها شاهد خواهیم بود.»

قیمت دلار

قیمت دلار امروز - آخرین نرخ دلار در بازار

روز قبل دلار در بازار آزاد برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۵۰,۲۳۰ (پنجاه هزار و دویست و سی ) تومان رسیده بود، امروز - جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲ مصادف با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ - با کاهش ۰.۱۵ درصدی به ۵۰,۱۵۰ (پنجاه هزار و یکصد و پنجاه ) تومان رسید.

جدول قیمت دلار
عنوان قیمت بروزرسانی
دلار در بازار آزاد 50,150 تومان جمعه
دلار در صرافی ملی 41,722 تومان روز قبل
دلار در بازار متشکل 41,722 تومان جمعه
دلار در سامانه سنا 41,722 تومان روز قبل
دلار کانادا 36,659 تومان جمعه

قیمت یورو در بازار آزاد

روز قبل یورو در بازار آزاد برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که یورو در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۵۴,۷۳۵ (پنجاه و چهار هزار و هفتصد و سی و پنج ) تومان رسیده بود، امروز - جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲ مصادف با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ - با رشد ۰.۰۱ درصدی به ۵۴,۷۴۳ (پنجاه و چهار هزار و هفتصد و چهل و سه ) تومان رسید.

جدول قیمت یورو در بازار آزاد
عنوان قیمت بروزرسانی
یورو در بازار آزاد 54,743 تومان جمعه

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد