گفتگو با اکبر تیمار عضو هیات رئیسه کمیسیون فنی و مهندسی سازمان اینسکو

تحولی بی نظیر در حوزه مدیریت شهری تجربه خواهیم کرد

اکبر تیمار مشاور عالی رئیس کمیسیون صنعت و معدن سازمان اینسکو با بیان اینکه نگاه تحولی در مدیریت شهری باعث رشد و توسعه ساخت واگن و قرارداد ۷۹۱ دستگاه شد، خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ این قرارداد منعقد شده و متوقف مانده بود.

تحولی بی نظیر در حوزه مدیریت شهری تجربه خواهیم کرد
صفحه اقتصاد -

 اکبر تیمار،از مدیران فنی ومهندسی درشرکت بهره برداری مترو تهران که متخصصان خوشنام وبا سابقه در این شرکت بزرگ بوده در خصوص آغاز تولید انبوه قطار مترو ملی، اظهار داشت: انعقاد قرارداد تولید ۷۹۱ دستگاه واگن در داخل کشور انجام گردید ولذا ایراداتی وجود داشت و در حال حاضر برای رفع آن در تلاشیم وبا علم این که چه چیزی می‌خواهیم بسازیم، قراداد انبوه واگن را منعقد نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه رام ۷ واگن در حال نصب تجهیزات است و تا پایان سال ۲ رام را تحویل شهرداری تهران خواهیم داد، گفت: این موضوع ۷۰۰ هزار یورو به ازای هر واگن صرفه جویی ارزی دارد و سالانه اشتغال زیادی ایجاد می‌کند و این یکی از مهمترین اثرات سازندگی در کشور عزیزمان را رقم خواهد زد، لذا بیکاری آفت جامعه و کار و اشتغال خمیر مایه انسان می باشد .

اکبر تیمار عضو هیات رئیسه کمیسیون فنی ومهندسی سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی (اینسکو) بیان داشت: مجموعه اقدامات صورت گرفته در شرکت واگن سازی تهران جای تقدیر و ستایش دارد حقیقتا آگاهی داریم، که در کشور کمبود واگن وجود دارد لذا در حالی که ریل و ایستگاه مترو داریم و با تهیه تجهیزات و محصولات داخلی و خارجی تلاش داریم کمبودها راکاهش داده و برطرف نماییم،همانگونه که مطلعید در کشور تنها راه مقابله با ترافیک و آلودگی هوا در کلان ها به ویژه شهر تهران استفاده از مترو است و نظر به این واقعیت تحقق تولید واگن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد واین اصل، اساساً از اولویت های مدیریتی در شرکت واگن سازی تهران است.

تیمار در ادامه افزود: اخیراً با حمایت وزیر محترم کشور پیش پرداخت خرید واگن مترو برای ۹ کلانشهر در کارگروه ویژه مصوب شد و تا چند روز آینده اجرایی می‌شود وبه این طریق صد در صد همکاری برای تکمیل پایانه کلاهدوز، توسعه زیرساخت‌های شرکت و گسترش تولیدات واگن سازی به سایر شهرها، توسعه غیر فیزیکی و گسترش دانش معنوی، توجه به معیشت پرسنل، انتقال دانش بوژی، ورود به تولیدات ریلی غیر از مترو و برنامه برای مرتفع کردن بخشی از نیاز شهر تهران به تراموا، اتوبوس برقی را مشتمل خواهد شد. 

وی افزو: تأمین ارز، همکاری بانک مرکزی، ارائه تسهیلات از سوی همه بانک‌ها پشتیبانی داخلی، همیاری شهرداری‌ها در رفع مشکلات حمل و نقل حائز اهمیت است. تا در برنامه میان مدت شاهد رفع فرسودگی حمل و نقل عمومی باشیم لذا به شرط اتفاق، تحولی بی نظیر را در حوزه مدیریت شهری تجربه خواهیم کرد.

مشاور عالی رئیس کمیسیون صنعت و معدن سازمان اینسکو با بیان اینکه نگاه تحولی در مدیریت شهری باعث رشد و توسعه ساخت واگن و قرارداد ۷۹۱ دستگاه شد، خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ این قرارداد منعقد شده و متوقف مانده بود. اواخر سال ۱۴۰۱ همکاری شهردار تهران با دولت شهید رئیسی و تزریق منابع مالی از سوی دولت که ۱۵ درصد آن از سوی منابع مالی دولت بود در دست اقدام قرار گرفت.

تیمار با اشاره به وضعیت اورهال واگن‌ها هم گفت: شرکت واگن سازی تهران غیر از بحث تولید واگن، تعمیر، نگهداری و اورهال واگن‌های کنونی مترو را نیز برعهده دارد ما در تهران دو تیپ واگن داریم؛واگن‌های AC و DC  واگن‌سازی تهران هر ساله بخش زیادی از هر دو تیپ واگن‌ها را اورهال می‌کند. بیش از ۹۰ درصد برنامه تعمیراتی واگن‌ها تا پایان سال اجرایی شده است. تعمیرات در یک شیفت کاری و انجام تعمیرات در روزهای تعطیل در حال دنبال است.

این فعال حوزه نقلیه ریلی ومهندسی تاکید کرد: در این کشور به حول قوه الهی و همیاری و هم افزایی دیگر همکاران گرانقدرم، پروژه های در دست توسعه در مسیرپیشرفت خوبی قرار گرفته اند و الحمدالله شاهد درخشش مدبران این صنعت بی اندازه بااهمیت خواهیم بود تا به این واسطه توانسته باشیم کمی از مردم غیور وشریف ایران به خاطر سال ها صبوری و حمایت هایشان ازاین صنعت  قدر دانی و تشکر کرده باشیم.

 

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه