شاهین زارع، مدیر متالورژی، طراحی و توسعه محصولات شرکت فولاد هرمزگان در حاشیه بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد کیش:

توسعه سبد محصول، در استراتژی فولاد هرمزگان تعریف شده است

یکی از راهکارهای جبران کاهش تولید صنعت فولاد، توسعه سبد محصولات و تولید محصول دارای ارزش افزوده بالاتر است و فولاد هرمزگان نیز این استراتژی را در دستور کار خود قرار داده است.

توسعه سبد محصول، در استراتژی فولاد هرمزگان تعریف شده است
صفحه اقتصاد -

مدیر متالورژی، طراحی و توسعه محصولات شرکت فولاد هرمزگان گفت: با توجه به قطعی برق و گاز در سال‌های اخیر و کاهش تولید، تمرکز ما بر تولید محصولات کیفی و توسعه سبد محصولات خواهد بود.

شاهین زارع در حاشیه بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بیان کرد: با توجه به ناترازی انرژی و قطعی برق و توقفات ناخواست تولید برای شرکت‌های فولادی، در این شرایط یکی از راهکارهایی که شرکت‌ها می‌توانند وضعیت خود را پایدار نگه دارند، توسعه سبد محصولات و تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالاتر است تا بتوانند حداقل زیان‌های ناشی از قطعی برق و گاز را جبران کنند.

وی افزود: فولاد هرمزگان همواره در استراتژی خود تولید محصولات ویژه و با ارزش افزوده بالاتر را قرار داده است. به ویژه آنکه در شرایط کنونی این موضوع نمود بیشتری پیدا کرده است. در این رابطه همکاران ما هم در حوزه عملیات، هم در حوزه‌های بهره‌برداری و طراحی محصول، جلسات فشرده با مشتریان برگزار می‌کنند تا با دریافت نظرات مشتریان، گریدهای مورد نیاز آن‌ها را تولید و به سبد محصولات اضافه کنند.

مدیر متالورژی، طراحی و توسعه محصولات شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: البته برای برخی گریدها و محصولات برخی تجهیزات و تکنولوژی‌ها نیاز است که با کمک آن‌ها بتوانیم سبد محصولات خود را توسعه دهیم. قطعا توسعه تکنولوژی و سبد محصولات دو هدف و اولویت ما خواهد بود که به طور جدی به دنبال آن هستیم تا ارزش افزوده خوبی برای شرکت ایجاد کنیم. این یعنی در حوزه پشتیبانی فروش سفارش‌های جدیدی از بازار شناسایی و در حوزه بهره‌برداری محصولات مطابق با سفارش تولید می‌شود.

زارع در پایان عنوان کرد: یکی از اقداماتی که به توسعه سبد محصولات اضافه می‌کند، طرح‌های توسعه‌ای است و با تکنولوژی‌های جدید، توسعه تولید و توسعه محصولات را خواهیم داشت. گفتنی است که در شرکت‌های بزرگ فولادی دنیا، دیگر کمیت تولید در دستور کار نیست و محصولات کیفی به عنوان استراتژی سودآور مد نظر قرار دارد. این یعنی با توجه به قطعی برق و گاز ، کمیت تولید دیگر استراتژی شرکت‌ها نیست بلکه تمرکز بر افزایش بهره‌وری و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر خواهد بود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد