تا روز ملی صادرات/ تهیه پیش‌نویس رفع موانع صادرات

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تهران، ضمن استقبال از همگرایی ایجاد شده بین دولت چهاردهم و بخش‌خصوصی از تهیه پیش‌نویس رفع موانع صادرات از سوی اتاق بازرگانی تهران خبر داد.

تا روز ملی صادرات/ تهیه پیش‌نویس رفع موانع صادرات
صفحه اقتصاد -

محمود نجفی‌عرب با اشاره به انتظارات بخش‌خصوصی از متولیان تجارت خارجی، گفت: تیم اقتصادی دولت چهاردهم به‌ویژه سازمان توسعه تجارت ایران، شناخت درستی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف دارد و این مهم این فرصت را به‌وجود می‌آورد که دولت و بخش‌خصوصی همگام بایکدیگر چالش‌های ایجاد شده در فضای تجاری کشور را رفع کنند.

وی همچنین بر همکاری بخش‌خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تهران با سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه تسهیل‌گری صادرات تاکید کرد.

نجفی‌عرب از تهیه پیش‌نویس رفع موانع صادرات از سوی اتاق بازرگانی تهران خبر داد و افزود: اختیارات بخش‌خصوصی‌های در حوزه کسب‌وکار در کشورهای همسایه قابل توجه است و دستگاه‌های حاکمیتی به تنظیم‌گری قوانین و مقررات بسنده کرده‌اند این در حالی است که در این ایران این روند چندان مرسوم و متداول نیست اما به نظر می‌رسد دولت می‌تواند با تفویض برخی اختیارات خود به بخش‌خصوصی ضمن بهره‌گیری از پتانسیل‌های آنها، از بخش‌خصوصی نیز مطالبه‌گری کنند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تهران؛ بخش‌خصوصی در حوزه کسب‌وکار باید بیشتر فعال شود؛ ورود آنها در حوزه کسب‌وکار بستر خروج بازار از رکود را فراهم می‌کند و اگر اقتصاد از شرایط رکود خارج شود می‌توان به‌خوبی نتایج آن را در معیشت مردم مشاهده کرد.

نجفی‌عرب با بیان اینکه انتخاب صادرکنندگان نباید محدود به اهدای لوح شود، گفت: اگر سیاست‌های کلان کشور هدایت کردن تولیدکنندگان و صادرکنندگان به سمت نمونه شدن است پس باید بسته‌های حمایتی برای آنها در نظر گرفته شود؛ در حوزه سلامت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توافق کردیم که اگر شرکتی به‌عنوان صادرکنندگان نمونه انتخاب شد در ازای آن وزارت بهداشت در صدور پروانه‌ها برای آن شرکت تسهیلاتی در نظر بگیرد اینگونه علاوه‌بر ایجاد انگیزه در تولید بستر توسعه صادرات نیز فراهم می شود.

وی در پایان بیان کرد: ایجاد مزیت‌های رقابتی در واقع ضامن شرکت‌ها در ورود به بازارهای جدید است و با تداوم حمایت‌های قانونی از تشکل‌های بخش خصوصی و تسهیل فعالیت‌های آنها، زمینه‌های جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم خواهیم کرد.

گفتنی است، روز ملی صادرات پایان مهر با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی باهدف تقدیر و تکریم از صادرکنندگان نمونه برگزار خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد