با هدف ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید انجام گرفته است؛

رشد ۲.۵ برابری پروژه‌های قراردادی «ملی مس» با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان

پروژه‌های قراردادی شرکت ملی صنایع مس ایران با دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دانش‌بنیان از نظر کمی بیش از دو و نیم برابر و به لحاظ کیفی به سطح قابل قبولی ارتقاء یافته است.

رشد 2.5 برابری پروژه‌های قراردادی «ملی مس» با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان
صفحه اقتصاد -

شرکت ملی صنایع مس ایران با رویکردی فناورانه و دانش‌بنیان، گام‌های بلندی در جهت ارتقای بهره‌وری، ایجاد ارزش افزوده و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید برداشته است. این شرکت با ایجاد یک اکوسیستم قوی و مبتنی بر همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان موفق شده است پروژه‌های تحقیقاتی خود را بیش از ۲.۵ برابر افزایش دهد.

در این اکوسیستم، مشکلات و چالش‌های موجود در فرآیند تولید به عنوان فرصت‌هایی برای نوآوری در نظر گرفته شده و به دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان منتقل می‌شوند. این رویکرد منجر به توسعه راهکارهای نوآورانه و بهبود مستمر فرآیندهای تولید شده است.

بدین ترتیب که عارضه‌ها و  مشکلات از طریق واحدهای تحقیق و توسعه پس از تبدیل به تقاضا به دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان جهت حل مسئله ارسال می‌شود. این اکوسیستم موجب ارتقای بهره‌وری و ارزش افزوده و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید شده است.

در این میان پروژه‌هایی که از جنس نوع آوری هستند توسط مرکز نوآوری نسبت به ارتقاء سطح فناوری آن‌ها اقدام و سپس جهت جذب سرمایه‌گذار به صندوق cvc تحویل می‌شود. اکثر این پروژه‌ها پتانسیل بهبود و اجرا در خط تولید را خواهند داشت. در حال حاضر، مجموع پروژه‌های اجرا شده و در دست اقدام در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ حدود ۱۱۶ پروژه است.

فعالیت‌های تحقیقاتی بر اساس پروژه‌ها و تکنولوژی‌های صنایع مختلف در شش بخش تحقیقات معدنی، فرآوری مواد، هیدرومتالورژی، پیرومتالورژی، آب و محیط‌زیست و فنی و مهندسی، با همکاری دانشگاه‌ها و شبکه‌های دانش‌بنیان کشور، در قالب طرح‌های پژوهشی داخلی، دانشجویی، قراردادی و خدمات مشاوره‌ای انجام می‌شود.

در حال حاضر، تحقیق و توسعه در مجتمع‌های تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران شامل سرچشمه، شهربابک و سونگون از دستاوردهای قابل توجهی در بهبود روند پروژه‌های مختلف در خط تولید برخوردار بوده است و امید می‌رود با یکپارچه‌سازی این پروژه‌ها، موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد