مدیرعامل شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل برکنار شد

"محمدعلی عزیزمحمدی" مدیرعامل "شرکت فولاد الماس آرتاویل" با تصویب اکثریت اعضای هیات مدیره برکنارشد.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل برکنار شد
صفحه اقتصاد -

طی صورتجلسه ای به تاریخ ۱۱/۰۷/۱۴۰۳ و با امضای سه تن از اعضای هیات مدیره(اکثریت) و به دلایلی همچون قصور در پیگیری تکالیف پیرامون تامین مالی و عدم پیشرفت در روند پروژه، عدم ترخیص تجهیزات اصلی پروژه از گمرک طی یک سال اخیر و...، مدیرعامل این شرکت برکنار و مهدی شیرگیر از اعضای هیئت مدیره به عنوان سرپرست تعیین گردید.

 در متن صورتجلسه تاکید شده مدیرعامل در عزل و نصب ارکان پروژه مربوط به شرکت مشاور، پیمانکار و مشاورین تخصصی دخالت نموده که با توجه به وجود انحراف زیاد از برنامه، شائبه تلاش برای دستکاری اطلاعات و گزارش‌های رسمی پروژه به ذهن متبادر می‌گردد.

صورت+جلسه

 طبق اخبار واصله گویا شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات(ومعادن) به عنوان سهامدار عمده این شرکت از اجرایی شدن صورتجلسه مذکور جلوگیری نموده است و به همین علت پس از گذشت ۴ روز هنوز تصمیم قانونی هیئت مدیره اعمال نگردیده که البته قبلاً هم این اتفاق تکرار شده است.

در گذشته هم اعضای هیئت مدیره وقت شرکت مذکور طی صورت جلسه‌ای با ذکر دلایل متقن و محکم در تاریخ 13/09/1402 آقای "محمدعلی عزیزمحمدی" را برکنارکردند که به جای اجرای مصوبه قانونی هیئت مدیره، شرکت "ومعادن" به مدیرعاملی اردشیر سعدمحمدی در اقدامی عجیب بعد از امضای صورتجلسه مذکور، رئیس وقت هیئت مدیره و نماینده شرکت ومعادن در شرکت فولاد آرتاویل را به دلیل امضای سند مذکور برکنار و عبداله شیرمحمدپور را جایگزین وی نمود و به این صورت با جلوگیری از برکناری عزیزمحمدی، وی را در سمت مدیرعاملی شرکت تثبیت کرد.

البته طبق گزارشات واصله گویا اردشیر سعدمحمدی در موارد دیگری نیز با عدم ‌توجه به حقوق قانونی شرکتها و سهامداران و روح قانون تجارت، با دخالت های نابجا در امور اجرایی شرکتهای تابعه، موجب بروز خسارت ها و عقب افتادگی های زیادی شده است.

حال باید دید آیا مصوبه قانونی اعضای هیئت مدیره شرکت که اتفاقا امضای “عبداله شیرمحمدپور” نماینده “ومعادن” با حکم سعدمحمدی و رئیس هیات مدیره شرکت فولاد آرتاویل را نیز دارد و تصمیم اتخاذ شده که حق قانونی هیات مدیره است، اجرایی می‌شود و یا مانند دفعه قبل با اعمال نفوذ و دخالت اردشیر سعدمحمدی و تغییر اعضای هیئت مدیره مجدداً "عزیزمحمدی" بر مسند مدیرعاملی شرکت خواهد ماند.

 اقدام فوق از سوی شرکت "ومعادن" به عنوان یک هلدینگ باسابقه و یک نهاد مالی صاحب نام در بازار سرمایه آن هم در روزهای پرپیچ و تاب و نه چندان خوب بورس که برای مرتبه ی دوم از اعمال تصمیم قانونی هیات مدیره اجتناب نموده و با وجود شرایط نابسامان پروژه فولاد اردبیل به دلایل نامعلوم بر تثبیت مدیرعامل معزول شرکت تاکید می نماید، قطعاً بر نگرانی سهامداران خواهد افزود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد