بازار سیمان خاکستری شد! | قیمت سیمان امروز ۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سیمان امروز 5 مهر 1403 اعلام شد. بازار سیمان به وضعیت خاکستری دچار شده و در رکود باقی مانده است.

بازار سیمان خاکستری شد! | قیمت سیمان امروز ۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول
صفحه اقتصاد -

قیمت سیمان امروز پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ مشخص شد. طبق داده‌های به دست آمده بازار سیمان با چالش‌های جدی روبه‌رو شده و رد پای رکود در محصولات سیمانی مشاهده می‌شود.

سیمان پاکتی آبیک ( تیپ ۲) عمده در کانال ۱۰۲ هزار تومانی معامله می‌شود.

سیمان پاکتی فارس نو _ عمده هم در مبادی ورودی ۹۳ هزار تومان قرار گرفت.

سیمان پاکتی هرمزگان نیز با قیمت ۷۸ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌‌رسد.

سیمان پاکتی سپاهان اصفهان - عمده نیز با بهای ۹۳ هزار تومان خرید و فروش می‌‌شود.

در ادامه بهای انواع سیمان در جدول مشاهده می‌‌شود.

IMG_۲۰۲۴۰۹۲۶_۱۰۳۸۲۷

تاثیر فاجعه انفجار طبس در بازار سیمان

از آن‌جایی که منبع مواد اولیه سیمان کشور از معادن ذغال‌سنگ حاصل می‌شود و معادن طبس نیز بزرگ‌ترین منبع تأمین این محصول در ایران به شمار می‌روند، می‌توان بروز فاجعه انفجار را در خاکستری کردن اوضاع نرخ این محصول مهم و حائز اهمیت دانست.  

معامله‌گران نیز عامل کلیدی رکود سیمان را نزول ساختمان‌سازی و فعالیت‌های عمرانی در کشور می‌دانند که در چند سال اخیر بسیار کاهش یافته است. این نزول تولید و فروش به قدری بوده که زمینه را در جهت رقابت ناسالم باز کرده است.

بسیاری از متقاضیان، دیگر تمایل و توان خرید مصالح را ندارند و این مؤلفه چنان بازار را به تسخیر خود درآورده که میزان تولیدات سیمان نسبت به سال گذشته افت 9 درصدی را تجربه کرده است و پیش‌بینی می‌شود با ادامه این فرآیند و تصمیم‌گیری‌های نادرست، معاملات مصالح ساختمانی با بحران جدی در کشور روبه‌رو شود.

البته گفتنی است که قیمت سیمان و دیگر مصالح ساختمانی به قیمت انرژی نیز متصل است که متأسفانه سهمیه گاز و سوخت بسیاری از کارخانه‌ها در چند ماهی از سال اخیر کاهش یا در مواردی قطع شده و تولیدکنندگان سیمان را با مشکلات کمبود عرضه و تقاضا مواجه کرده است.

البته راهکارهایی برای افزایش میزان تولیدات و کاهش نرخ این محصول در کانال‌های معاملاتی وجود دارد. دولت می‌تواند با سیاست‌گذاری‌های مناسب در زمینه صنعت-معدن رونق را به بازار برگرداند. کارشناسان و تولیدکنندگان معتقداند که کشور با حجم زیادی از ذغال سنگ باطله روبه‌روست که می‌توان از آن در راستای کاهش آلودگی و تأمین بخشی از مواد اولیه سیمان بهره برد.

پیش‌بینی می‌شود که همچنان در روز آتی بازار افت و خیزی در میان محصولات خود نداشته باشد و ریتمی متعادل به کار خود ادامه دهد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد