ایجاد تحول در صنعت فولاد با اجرای طرح‌های توسعه‌ای/ ایریتک؛ در آستانه اجرای دو پروژه بزرگ فولادی

پروژه‌های فعال شرکت ایریتک در صنعت فولاد و پتروشیمی

ایجاد تحول در صنعت فولاد با اجرای طرح‌های توسعه‌ای/ ایریتک؛ در آستانه اجرای دو پروژه بزرگ فولادی
صفحه اقتصاد -

معاونت فنی و مهندسی شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) اعلام کرد که در حال حاضر ۱۴ پروژه فعال در حوزه‌های فولاد، معدن و پتروشیمی در سطح کشور در حال اجرا است. حجم ریالی و ارزی این قراردادها به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد و این پروژه‌ها نقش قابل توجهی در توسعه صنعت کشور ایفا می‌کنند.

ایران به دلیل برخورداری از منابع غنی معدنی و موقعیت ژئوپلتیکی مناسب، پتانسیل بالایی برای توسعه صنعتی دارد. اما برای تبدیل این پتانسیل‌ها به فرصت‌های واقعی، نیاز به سرمایه‌گذاری در دانش و فناوری است. شرکت‌هایی مانند ایریتک با انتقال دانش فنی و اجرای پروژه‌های پیچیده صنعتی، می‌توانند آینده‌ای روشن‌تر برای اقتصاد ایران رقم بزنند.

نقش ایریتک در توسعه صنعتی

شرکت ایریتک، به عنوان بازوی تخصصی فنی و مهندسی ایمیدرو و هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، همواره در خط مقدم توسعه صنایع و ارتقای ظرفیت‌های تولیدی کشور قرار دارد. این شرکت با تکمیل زنجیره ارزش در صنایع مختلف، به عنوان یک بازیگر کلیدی در توسعه صنعتی کشور شناخته می‌شود. توانمندی بالای ایریتک در ارائه خدمات EPC در صنایع فولاد، مس، زغال‌سنگ و پتروشیمی، آن را به یک شریک استراتژیک برای صنایع مختلف تبدیل کرده است.

پیشینه و برنامه‌های آینده ایریتک

سعید عبیری، معاون فنی و مهندسی شرکت ایریتک، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، اظهار داشت: «شرکت ایریتک با بیش از پنجاه سال سابقه، با هدف انتقال تکنولوژی فولاد از کشورهای اروپایی به ایران تاسیس شد.» وی اضافه کرد که این شرکت در زمینه‌های تولید فولاد، پروژه‌های معدنی، نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت دارد.

عبیری همچنین به سهم قابل توجه ایریتک در توسعه صنعت فولاد کشور اشاره کرد و افزود: «طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قصد داریم در سال آینده دو پروژه جدید را آغاز کنیم.»

پروژه‌های جدید ایریتک

معاونت فنی و مهندسی ایریتک تصریح کرد که یکی از این پروژه‌ها، احداث واحد فولادسازی و ورق نورد گرم در شهرستان قروه استان کردستان است که با ظرفیت یک میلیون تن به روش CSP در حال اجراست. این پروژه با هدف توسعه اقتصادی و افزایش ظرفیت‌های استان در قالب طرح تکمیل زنجیره فولاد آغاز شده است.

پروژه دیگر ایریتک، کارخانه نورد ۳۰۰هزار تنی میلگرد در فولاد میبد است که به زودی آغاز خواهد شد. عبیری همچنین بر تمرکز شرکت بر گسترش فعالیت‌ها در پروژه‌های مختلف به ویژه در زمینه تولید فولاد سبز تاکید کرد.

نتیجه‌گیری

معاونت فنی و مهندسی ایریتک در پایان گفت: «با هدف توسعه مناطق محروم، پروژه اجرای زنجیره فولاد در کردستان را در دستور کار داریم. با همکاری سایر شرکت‌ها و تکمیل این پروژه در چند سال آینده، قطعا تحولی عظیم در صنعت فولاد کردستان ایجاد خواهد شد.»

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد