واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو):

سیستان و بلوچستان و چشم‌انداز رشد معدن

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان چشم انداز این استان را با توجه به پتانسیل ها وبرنامه ها یی که در اختیار دارد چشم انداز روشنی به ویژه در بخش معدن دانست.

سیستان و بلوچستان و چشم‌انداز رشد  معدن
صفحه اقتصاد -

«سیدمحمد اتابک»، وزیر صمت، امروز پنجشنبه در ادامه نخستین سفر استانی به کارخانه فراوری طلای تفتان رفت و در طی بازدید از روند فراوری طلای انجیرک تفتان در این مجموعه اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان با توجه به در اختیار داشتن تقریبا تمامی عناصر، از ظرفیت قابل توجهی برای رشد بخش معدن برخوردار است. 

وی تاکید کرد: چنانچه سرمایه‌گذاری های بخش معدن افزایش یابد و از فعالان این حوزه حمایت صورت گیرد، می توان با پشتوانه مسئولان و نمایندگان استان، شاهد کاهش فاصله جایگاه معدن سیستان و بلوچستان با متوسط رشد بخش معدن کشور باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان رنگین کمان معادن را در خود جای داده و اکثر عناصر قابل استحصال را در اختیار دارد، اظهار داشت: این استان از مزیت‌های اقتصادی متعددی نیز در حوزه تجارت با دو کشور پرجمعیت هم‌مرز برخوردار است که می توان برای توسعه از آن بهره برد.

معدن «طلای انجیرک تفتان» سیستان و بلوچستان در زمره یکی از معادن طلای ایران به شمار می‌رود که از ظرفیت فرآوری ۸۳۲ کیلوگرم شمش طلا در سال برخوردار است.

طرح ساخت کارخانه تولید شمش طلا در تفتان با هدف تولید سالانه نیم‌تن طلا، اشتغالزایی بیش از ۳۵۰ نفر و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ آغاز شد. طبق گواهی کشف صادره شده، این معدن با ذخیره بیش از ۱۰۰ میلیون تن کانسنگ طلا، از بزرگ‌ترین معادن طلای کشور به شمار می آید.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد