در بازدید وزیر صمت از معدن مس جانجا مطرح شد؛

معدن مس جانجا بر افزایش ارزش افزوده صنعتی در استان تاثیرگذار است

وزیر صمت، در جریان بازدید از پروژه بزرگ مس جانجا گفت: ما باید از خام‌فروشی جلوگیری کنیم؛ پروژه معدن مس جانجا با احداث کارخانه فرآوری همراه بوده و قطعا بر ارزش افزوده صنعتی در استان تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

معدن مس جانجا بر افزایش ارزش افزوده صنعتی در استان تاثیرگذار است
صفحه اقتصاد -

معدن و تجارت دولت چهاردهم در اولین سفر استانی خود در بازدید از معدن مس جانجا عنوان کرد: بهترین متخصصین مس کشور در این پروژه مشغول به کار هستند و معتقدم این پروژه تاثیر چشمگیری بر وضعیت اقتصادی استان خواهد داشت و بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

اتابک کرد: انتظار داریم مدیران پروژه نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما باید از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این پروژه با احداث کارخانه کنسانتره و لیچینگ نسبت به این امر اهتمام ورزیده و ارزش افزوده بیشتری ایجاد خواهد کرد.

مصطفی مولوی مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم درباره گزارش عملکرد معدن بیان کرد: حفاری‌ها در معدن جانجا از مرز ۱۱۰ هزار متر گذشته و فعالیت‌های اجرایی توسط پیمانکاران در بخش‌های هیپ و پوند و احداث کارخانه لیچینگ، تجهیز کارگاه احداث کارخانه کنسانتره و انجام پیش باطله برداری از معدن در حال انجام است.

وی ادامه داد: ابلاغ قراردادهای زیر ساخت من جمله خط انتقال ‌پساب از زابل و احداث کلیدخانه، خط انتقال و پست برق ۴۰۰/۳۲ از اهداف اصلی این پروژه است.

مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اجرای پروژه عظیم مس و طلای جانجا در شمال استان سیستان و بلوچستان، از جمله حرکت‌های موثری است که انتظار می‌رود با به ثمر نشستن آن، گامی موثر در توسعه، آبادانی و اشتغال‌زایی این منطقه برداشته شود.

لازم به ذکر است ابرپروژه معدنی و صنعتی مس جانجا، با چشم‌انداز احداث کارخانه 130 هزارتنی کنسانتره مس و سپس 3هزار تنی کاتد مس، با راهبری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و نیز همراهی شرکت‌های بزرگ و توانمند معدنی و صنعتی کشور؛ شامل گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین، تجلی توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری غدیر در حال اجراست و این شرکت‌ها سهامداران شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا را تشکیل می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود کارخانه کنسانتره این پروژه طی 3 تا 4 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد