گزارش اختصاصی از واحد فرآوری گهرزمین

تا پایان سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۲ میلیون تن سنگ­ آهن دانه­ بندی شده در کلاس جهانی توسط گهرزمین تولید خواهد شد

شرکت سنگ‌آهن گهرزمین استراتژی‌های خود را حول محور‌های ارزش‌آفرینی برای سهام‌داران و ذی‌نفعان و رشد تولید در جهت اعتلای صنعت کشور تدوین کرده است. افزایش درآمد‌های فروش با محوریت صادرات، افزایش سبد محصولات، فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری در استخراج از معدن، افزایش بهره‌وری در تولید کنسانتره، ارتقای روابط با مشتریان، ارتقای برند تجاری شرکت، تحویل پایدار و به‌موقع، حفظ کیفیت محصولات و قیمت رقابتی گوشه‌ای از استراتژی‌های این مجموعه به شمار می‌‌آیند.

تا پایان سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۲ میلیون تن سنگ­ آهن دانه­ بندی شده در کلاس جهانی توسط گهرزمین تولید خواهد شد
صفحه اقتصاد -

واحد فرآوری شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین به عنوان دومین حلقه از زنجیره تولید این شرکت وظیفه تولید سنگ آهن دانه بندی شده و تبدیل آن به کنسانتره با کیفیت مناسب جهت خوراک کارخانه گندله سازی گهرزمین را بر عهده دارد.

خط خردایش گهرزمین  تحت برنامه­ ریزی و نظارت واحد فرآوری، وظیفه خردایش سنگ آهن خروجی از معدن این شرکت را بر عهده دارد. این خط تولید قادر است در هر ساعت ۳۳۰۰ تن سنگ آهن با عیار متوسط ۵/۵۳ درصد با بزرگترین ابعاد ۱۳۰۰ میلیمتر را به ذراتی با ابعاد ۵۰ میلیمتر تبدیل کند.

خطوط کنسانتره شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین نیز وظیفه تبدیل سنگ­آهن دانه­ بندی را به کنسانتره با کیفیت مناسب جهت خوراک کارخانه گندله­سازی بر عهده دارد. این کارخانجات در حال حاضر شامل ۳ خط با ظرفیت نامی مجموع ۶ میلیون تن در سال است.

تاریخچه تولیدات واحد فرآوری

خطوط کنسانتره شرکت گهرزمین کار خود را از دیماه سال ‍۱۳۹۴ با دو خط فرآوری آغاز کردند تا اینکه در آذر ماه سال ۱۴۰۰ خط سوم کنسانتره نیز وارد مدار تولید گردید. نمودار زیر تاریخچه تولید سالانه خطوط کنسانتره گهرزمین را به تصویر کشیده است. همانگونه که در این تصویر دیده می­شود تولید این کارخانجات با روندی رو به رشد تا به امروز ادامه داشته تا اینکه در پایان سال ۱۴۰۲ این خطوط با تولید مجموعا ۷،۶۶۸،۴۲۳ تن کنسانتره، بالغ بر ۲۷% بیش از ظرفیت نامی خود تولید داشته­اند که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۸% افزایش داشته است.

معرفی واحد فرآوری گهرزمین

خط خردایش گهرزمین نیز که بهره ­برداری از آن از آبان­ماه ۱۳۹۶ آغاز شده است، تا به امروز همانند خطوط کنسانتره با روندی رو به رشد تولید خود را ادامه داده است. نمودار زیر تاریخچه تولید سالانه خط خردایش گهرزمین را به تصویر کشیده است. همانگونه که در این تصویر دیده می­ شود این خط در پایان سال ۱۴۰۲ با تولید ۱۱،۹۰۷،۱۵۴ تن سنگ ­آهن دانه­ بندی شده، بالغ بر ۲۰ درصد بیش از سال ۱۴۰۱ تولید داشته است.

رکوردهای تولید ثبت شده در واحد فرآوری

معرفی واحد فرآوری گهرزمین

از آنجایی که شعار و هدف واحد فرآوری گهرزمین، رشد حداکثری تولید با شرط صیانت از تجهیزات است، این واحد طی سالهای گذشته به طور مداوم در حال کسب رکوردهای تازه تولید بوده به نحوی که تنها طی ۱۶ ماه گذشته موفق به ثبت ۳۰ رکورد تولید ماهانه شامل ۱۶ رکورد تولید ماهانه کنسانتره و ۱۴ رکورد تولید ماهانه سنگ­ آهن دانه­بندی شده است.

تا اینجای کار نیز، رکورد بی ­سابقه ۶۶۸،۰۱۵ تن کنسانتره و ۱،۰۲۱،۸۹۰ تن سنگ­آهن دانه­بندی شده در تیرماه ۱۴۰۳ جدیدترین رکوردهای ماهانه تولید واحد فرآوری گهرزمین هستند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تمامی این رکوردهای ثبت شده با حفظ تمامی استانداردهای کیفی بوده و کماکان محصولات تولیدی واحد فرآوری گهرزمین جزء با کیفیت ­ترین محصولات تولیدی منطقه و کشور می ­باشند.

شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین

رموز موفقیت واحد فرآوری

تداوم روند رو به رشد تولید در واحد فرآوری شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین مرهون زنجیره ای از عوامل مختلف است که یک از مهمترین آنها حمایت­ های بی ­نظیر مدیرعامل و معاونت محترم بهره­ برداری این شرکت از این واحد در کنار همکاری همه جانبه دیگر ارکان شرکت علی ­الخصوص واحد امور معدن است که واحد فرآوری را در رسیدن به این نقطه یاری رسانده اند.

در این بین بایستی به این نکته توجه داشت که بدون شک طراحی و اجرای پروژه های بهبود عملکرد روی خطوط تولید طی ۲ سال گذشته به همراه بازنگری ویژه روش ­های نگهداری و تعمیرات خطوط تولید کلید حصول این افتخارات است که تمامی آنها مرهون تلاش­های شبانه­ روزی، فداکارانه و برادرانه پرسنل درگیر در این فرآیند می باشد.

همانگونه که همه میدانیم، واحدهای تولید سخت­ترین واحد کاری هر شرکت هستند چرا که به صورت ۲۴ ساعته و شبانه ­روزی مشغول به فعالیت­ می ­باشند. اما لازم است بدانید بزرگترین رمز موفقیت واحد فرآوری همدلی و تلاش مثال ­زدنی کارکنان آن است که این مهم نه تنها در این واحد برقرار است، بلکه دوستی و همدلی پرسنل واحد فرآوری با پرسنل شرکت نظم­ آوران نیز بی­ مانند است و در واقع کلیه پرسنل خطوط خردایش و کنسانتره گهرزمین و نظم­ آوران، رابط ه­ای به شدت دوستانه و در عین حال حرف ه­ای با یکدیگر دارند که همین مهم عامل موفقیت روز افزون ایشان است.

چشم ­انداز پیش رو

از ابتدای شروع به کار خطوط تولید گهرزمین، بحث تامین قطعات یدکی که عمدتا در خارج از کشور تولید می­شوند همواره زمینه ساز مشکلاتی بر سر راه تولید بوده است. از این رو در حال حاضر واحد فرآوری از طریق همکاری با واحد دفتر فنی شرکت نظم ­آوران و همچنین واحد توسعه مهندسی شرکت گهرزمین به صورت مرحله به مرحله در حال جایگزینی قطعات و تجهیزات موجود با نمونه داخلی تولید شده جهت کم کردن وابستگی به قطعات خارجی است تا با تامین به موقع قطعات یدکی، روند رو به رشد تولید کماکان پا بر جا بماند.

با در نظر گرفتن این موضوع و اجرای پروژه­های بهبود عملکرد خطوط تولید و افزایش کیفیت محصولات، واحد فرآوری شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین قصد دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۲ میلیون تن سنگ­آهن دانه­ بندی شده و ۸ میلیون تن کنسانتره باکیفیت در کلاس جهانی تولید نماید.

در پایان خاطر نشان می­ سازد دغدغه ­های مدیریت فرآوری تنها محدود به مبحث تولید نبوده و سایر مولفه­ های توسعه پایدار شامل افزایش توانمندی پرسنل و ارتقاء منابع انسانی، مدیریت مصرف منابع و حفاظت از محیط زیست در راس برنامه­ های آن قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد