رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پیامی به مناسبت برگزاری هفتمین نمایشگاه کاغذ و مقوا مطرح کرد:

حضور در نمایشگاه‌ها و پویایی صنایع

مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پیامی به مناسبت برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه کاغذ تاکید کرد حضور در این نمایشگاه‌ با ایجاد رقابت، فعالان این صنعت را به سمت بهبود تکنولوژی و افزایش کیفیت محصولات سوق می‌دهد.

حضور در نمایشگاه‌ها و پویایی صنایع
صفحه اقتصاد -

متن پیام مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت به شرح ذیل است:

صنعت نمایشگاهی نقش مهم و تاثیرگذاری در معرفی توانمندی‌های صنعت کشورها دارد. مروری بر روند طی شده از سوی کشورهای توسعه‌یافته حاکی از این است که این کشورها در مراحل رشد و پیشرفت صنعتی و تجاری خود، نقش و جایگاه ویژه‌ای برای برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی قائل بوده‌اند. افزایش ارزش افزوده صنایع، اشتغالزایی، رونق و توسعه اقتصادی از جمله تاثیرات برگزاری مستمر و با کیفیت نمایشگاه‌های تخصصی و تقویت حضور بنگاه‌ها و صنایع مختلف در این نمایشگاه‎‌هاست.

از طرفی در دوره‌ای که تغییرات تکنولوژیک در صنایع مختلف با سرعت بالا در حال روی دادن است، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی، فرصت مناسبی برای آشنایی با آخرین تحولات صنعت و معرفی آخرین دستاوردها و فناوری‌های روز و زمینه‌ساز رقابتی سالم بین بنگاه‌ها و پویایی و نوآوری صنایع است.

سازمان توسعه تجارت ایران در راستای توسعه صادرات غیرنفتی کشور تاکید ویژه‎ای بر برگزاری با کیفیت نمایشگاه‌های تخصصی دارد. این سازمان همچنین با تسهیل صدور مجوز برگزاری پاویون‌ در نمایشگاه‌های خارجی اهدافی همچون آشنایی صنایع کشور با آخرین تحولات صنعت دنیا، گسترش و توسعه بازارهای تجاری، تعدد شرکای تجاری، تقویت تولید صادرات‌محور و افزایش درآمدهای صادراتی و ارزآوری بیشتر برای کشور را دنبال می‌کند.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا،کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه‌های صنعتی در زمینه تولید و عرضه محصولات کاغذی است که آخرین تکنولوژی‌ها، محصولات و خدمات در صنعت کاغذ و مقوا را در معرض نمایش فعالان و علاقه‌مندان این عرصه قرار می‌دهد. حضور در این نمایشگاه‌ با ایجاد رقابت، فعالان این صنعت را به سمت بهبود تکنولوژی و افزایش کیفیت محصولات سوق می‌دهد. همچنین از آنجایی که صنعت مقوا و کاغذ ارتباط تنگاتنگی با محیط زیست دارد، بهره‌گیری بیشتر از تکنولوژی، به‌کارگیری مواد بازیافتی و استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالاتر، پایداری و حفظ محیط زیست را به دنبال دارد. استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و دستگاه‌های جدید، همچنین منجر به تولید محصولات با کیفیت بهبود راندمان و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود. حضور پررنگ شرکت‌ها در نمایشگاه کاغذ و مقوا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای این صنعت در کشور، همچنین افزایش رقابت، فروش و پیشرفت این صنعت مهم و پایدار را به دنبال دارد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد