به مناسبت عید غدیر خم صورت گرفت ؛

اولین همایش سادات شهرستان ورزقان در سونگون

به مناسبت فرا رسیدن عید با سعادت غدیر خم، اولین همایش سادات شهرستان ورزقان، امروز دوشنبه ۴ تیرماه به همت و میزبانی شرکت مس سونگون آذربایجان برگزار شد.

اولین همایش سادات شهرستان ورزقان در سونگون
صفحه اقتصاد -

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از سادات منطقه و مسئولین شهرستان ورزقان برگزار می شد مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان ضمن‌خیر مقدم به میهمانان، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی از امت خود خواسته که مسلمانان ذریّه ایشان که سید و سادات هستند را دوست بدارند و آنها را مورد تکریم قرار دهند.

سیدی برگزاری همایش تجلیل از سادات را لبیکی به پیام رسول خدا دانست و گفت: امیدواریم برگزاری این همایش‌ها بتواند زمینه شناسایی بیشتر سادات منطقه و تکریم بهتر آنها در سطح جامعه را فراهم آورده و دعای این بزرگواران منشا خیر و برکت برای مجتمع مس سونگون شود.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین فضلی امام جمعه شهرستان ورزقان با تبریک عید سادات به پیام واقعه غدیر پرداخت و گفت: حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از حریم ولایت مهمترین پیام غدیر است که باید با فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در جامعه و بین مردم نهادینه شود.

فضلی به اهمیت ولایت فقیه اشاره کرد و آن را استمرار حرکت انبیا ذکر کرد که ملت قهرمان ایران در سال‌های گذشته با پیروی از آن تمامی توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان را با سربلندی پست سر گذاشته است.

امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، از تلاش ها و خدمات شرکت مس سونگون آذربایجان در عملیات جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش قدردانی کرد و گفت: جنگ امروز کشور، جنگ اقتصادی است و کارگران معدن مس سونگون در خط مقدم این جبهه می باشند که قدردان تلاش آن ها هستیم و با خداقوت، این عید فرخنده را به آنان نیز تبریک عرض می نماییم.

رئیس دادگستری شهرستان ورزقان از دیگر سخنرانان این همایش بود که ضمن تبریک عید غدیر خم، به تعداد امامزاده‌ها در شهرستان ورزقان اشاره کرد و آنها را بیانگر ریشه قدیمی عشق و علاقه مردم منطقه به سادات دانست.

مولودی خوانی ، تجلیل از سادات و پذیرایی از برنامه های جانبی این همایش بود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان