مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مطرح کرد:

بهره‌برداری از پروژه بار برگشتی تا پایان سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: در حال حاضر پروژه بار برگشتی از پیشرفت ۳۵ درصدی برخوردار است و این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پروژه بار برگشتی تا پایان سال ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

مجتبی حمیدیان در بازدید از پروژه بار برگشتی، بیان کرد: با توجه به کمبود ذخایر سنگ، پروژه‌ای با نام پروژه بار برگشتی طراحی شد تا بتوانیم آهن باقی‌مانده از سنگ‌های برگشتی کارخانه فرآوری را استخراج کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت سنگ‌ آهن مرکزی ایران، وی با بیان اینکه این پروژه علاوه بر کمک به جداسازی محصول از باطله موجب کاهش استهلاک دستگاه‌ها نیز می‌شود، عنوان کرد: پروژه بار برگشتی به افزایش ظرفیت مجموعه پایین‌دستی و کاهش هزینه خط بالادستی کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت سنگ‌ آهن مرکزی ایران با اشاره به اینکه معادن به سمت سنگ‌های دانه‌بندی رفته‌اند و این در حالی است که ما امکان استفاده از این سنگ‌ها را نداریم، تصریح کرد: پروژه بار برگشتی امکان استفاده از سنگ‌های دانه‌بندی را مهیا می‌کند. هم‌اکنون بخش‌های زیرسازی فونداسیون‌ها در حال اجراست و تا پایان تابستان فاز اول این پروژه به اتمام می‌رسد.

حمیدیان از تکمیل پروژه بار برگشتی تا پایان سال خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد میزان تولید کنسانتره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران افزایش یابد.

وی ابراز کرد: با اجرای پروژه بار برگشتی، طرح توسعه کارخانه کنسانتره در دستور کار قرار می‌گیرد تا به این ترتیب ظرفیت کارخانه کنسانتره از سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن، به حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد و خوراک گندله تامین شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در ادامه از مراحل ساخت ساختمان اداری مجموعه پرعیارسازی بازدید کرد و در حین افتتاح ساختمان کارگران بخش بستر همگن‌سازی، قول مساعد برای افزایش خدمات رفاهی کارگران داد.

گفتنی است که ساختمان دوم کارگران بخش بستر همگن‌ساز نیز در حال ساخت است که با دستور مدیرعامل روند اجرای آن سرعت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

نظرسنجی

کدام یک از کاندیداهای زیر در انتخابات ریاست جمهوری رای می آورند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان