منطقه آزاد اروند

برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از «بیماری‌های نو ظهور میگو»

مدیر کشاورزی، شیلات و دامپروری سازمان منطقه آزاد اروند، از برگزاری دوره آموزشی «بیماری‌های نو ظهور میگو» در این منطقه خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از «بیماری‌های نو ظهور میگو»
صفحه اقتصاد -

«محمد سقا کهوازی» مدیر کشاورزی، شیلات و دامپروری این سازمان، با تأکید بر شیوع بیماری (AHPND) در میان آبزیان حوزه خلیج فارس، بیان کرد: کارشناسان فنی بهداشتی و تولید صنعت تکثیر و پرورش میگو در سالن همایش‌های شهید موسوی، پیرامون شیوع «بیماری‌های نو ظهور میگو» آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی به‌صورت ویژه به بیماری (AHPND) که قابلیت اپیدمی شدن دارد پرداخته است، گفت: در صورت بروز بیماری (AHPND)، مزارع پرورش میگو منطقه با تلفات سنگین همراه خواهد بود.

کهوازی ادامه داد: بیماری (AHPND) در حال حاضر جدی‌ترین و سخت‌ترین بیماری ویروسی تأثیرگذار در انواع گونه‌های میگو است.

مدیر کشاورزی، شیلات و دامپروری سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به یکی دیگر از بیماری‌های نو ظهور میگو سندرم مرگ زودرس در میگو (AHPND) است که از سال ۲۰۱۰ میلادی در برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا شایع شده که باعث خسارات زیادی به صنعت میگو در کشورهای درگیر شده است، افزود: در این دوره آموزشی مباحثی پیرامون رعایت اصول بهداشتی و بیو سکوریتی در مراکز تکثیر و پرورش میگو مطرح شد.

وی یادآور شد: این کارگاه آموزشی پیرامون بیماری لکه سفید و همچنین روش‌های پیشگیری و مدیریت آن پس از بروز بیماری در مزرعه به منظور کاهش خسارت بوده است.

کهوازی خاطرنشان کرد: بر همین اساس کارگروه ویژه‌ای با هدف پیگیری مستمر و پایش مداوم مشکلات در راستای بهبود کیفیت میگوی پرورش یافته فعالیت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان