هدف از برگزاری نمایشگاه گوهرسنگ؛ تحقق "راهبرد ورود به بازارهای جهانی" است
مجری طرح گوهرسنگ هدف از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی گوهرسنگ ها را بسترسازی برای تحقق "راهبرد ورود به بازارهای جهانی" اعلام کرد.
ابومحمد هاشمی افزود: ورود به بازارهای جهانی از برنامه های راهبردی در صنعت گوهرسنگ است و هدفی معرفی این هنر صنعت ویژه کشورمان به جهانیان به شمار می رود.
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط طرح گوهرسنگ(تحت پوشش ایمیدرو) افزود: اکتشافات گوهرسنگ ها در ۱۱ استان انجام شده است و به نتاجی خوبی در شناسایی این نوع سنگ ها دست یافتیم.
مجری طرح گوهرسنگ گفت: همچنین اکتشافات یاقوت آغاز شده است و در آبان ماه امسال اولین مسابقات مهارت گوهرتراشی در خراسان جنوبی برگزار شد و برترین های این دوره شناسایی شده اند.
هاشمی در تشریح الزامات توسعه در این صنعت عنوان کرد: در دو بخش افراد و گوهرسنگ ها باید برندسازی کنیم. در این زمینه ایجاد بازار داخلی و برند سازی افراد و نوع تراش های گوهرسنگ باید مورد توجه باشد.
وی گفت: در راستای توسعه این صنعت؛ نخستین نمایشگاه تخصصی گوهرسنگ ها سوم تا ششم اسفندماه جاری در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.
مجری طرح گوهرسنگ افزود: این نمایشگاه با حضور ۷۰ شرکت برپا می شود و مقدمه ای برای ورود به بازارهای جهانی است.
وی با بیان اینکه بر اساس سندملی گوهرسنگ؛ بازارسازی در این صنعت برنامه ریزی شده است؛ گفت: از لحاظ زیرساخت در این صنعت مشکلی نداریم و حضور در بازارهای محلی و منطقه ای و همچنین ایجاد امنیت سرمایه گذاری همچون حوزه طلا برای مشارکت مردم به جهت سرمایه گذاری؛ باید از اهداف اصلی باشد.
نظر شما