تشریح جزییات رویکرد پاکسان در سال مالی ۲۰۲۴ در مجمع عمومی سالانه «شپاکسا»

عمل به وعده سوددهی «شپاکسا» با توسعه صنایع بهشهر و گروه توسعه ملی

مجموعه پاکسان در سال مالی گذشته منتهی به 30 آذر 1402، توانست با همکاری شرکت های گروه و سایر ذی‌نفعان و حمایت مدیران مجموعه، همسو با شرکت های مدیریت صنعت شوینده، توسعه صنایع بهشهر و گروه توسعه ملی به آنچه که در مجمع شپاکسا وعده داده بود، عمل کند و شرکت را به مرحله سوددهی برساند.

عمل به وعده سوددهی «شپاکسا» با توسعه صنایع بهشهر و گروه توسعه ملی
صفحه اقتصاد -

در مجمع عمومی سالانه شرکت پاکسان که با نماد «شپاکسا» یکشنبه 15 بهمن با حضور 71 درصدی سهامداران در محل سالن همایش‌های بین المللی هتل المپیک برگزار شد، تقسیم سود نقدی 30 ریالی به ازای هر سهم به تصویب سهامداران این شرکت رسید.

کسب سود ۲۶۶ میلیارد تومانی شپاکسا

مجموعه پاکسان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده انواع مواد شوینده، پاک کننده و بهداشتی صنعتی و خانگی در ایران، پس از ثبت موفقیت‌های متعدد در تولید محصولات جدید و باکیفیت و فروش در بازارهای صادراتی، برای سال آینده برنامه‌هایی را در تولید و فروش حداکثری محصولات صنعتی تبیین کرده است.

شرکت پاکسان که در سال مالی جاری توانست حدود 266 میلیارد تومان سود کسب کند، رویکرد خود را در برنامه‌های سال 1403 در حرکت به سمت تولید و فروش حداکثری محصولات صنعتی قرار داده است.

طبق اعلام در مجمع عادی سالیانه این شرکت شپاکسا توانست فروش 97 هزار تنی در سال مالی گذشته را محقق کند. همچنین در این مجمع هدفگذاری برای تولید 140 هزار تن، پیش بینی فروش 44396 میلیارد ریالی در بازار داخل و فروش 9193 میلیارد ریالی از بازارهای صادراتی تا پایان سال مالی جاری (2024) انجام گرفت.

براساس آمار پاکسان، رشد 24 درصدی فروش ریالی داخلی معادل 21697 میلیارد ریال، رشد سه درصدی صادرات معادل 4952 میلیارد ریال و رشد 10 درصدی فروش داخلی در سال مالی گذشته محقق شد و برآورد گردید تا میزان فروش 94280 تن در سال مالی 2024 برسد.

فرایندهای خرید بهبود یافته، کنترل دقیق‌تر ورود مواد اولیه، کاهش انحرافات مصرف، کاهش ضایعات، تعیین تکلیف دقیق تر مواد اولیه و ملزومات راکد، بهره‌گیری از انبارها و منابع داخلی، حمایت از توسعه صنایع بهشهر و همراهی اعضای هیات مدیره از عوامل کلیدی در موفقیت شپاکسا در سال 1402 بود.

همچنین با اصلاح سبد فروش و تمرکز بر استراتژی صادرات، شپاکسا درآمدهای قابل توجهی را از فروش محصولات داخلی به میزان 29 درصد و مابقی را از محل صادرات به دست آورد.

رونمایی از 3 محصول شرکت پاکسان در سال 1402

شرکت پاکسان در سال 1402 اقدام به رونمایی از 3 محصول؛ پودر لباسشویی 7 کیلوگرمی با برند “آس”، «پودر سال نو» با برند «سردا» و پودر سپید پرایم واش کرد که به دلیل بسته‌بندی جذاب و ویژگی‌های ذکر شده، در بیش از 20 کشور دنیا جایگاه ویژه‌ای را در جامعه آن‌ها به دست آورده است.

فروش شرکت پاکسان در دی ماه سال 1402 که شروع سال مالی جدید است به 272 میلیارد تومان رسید که نشان دهنده افزایش 22 درصدی نسبت به متوسط سال قبل است. مقدار فروش محصولات پاکسان در دی ماه 1402 به 7034 تن رسید.

رشد قابل توجه برنامه‌های پاکسان

تولید و فروش محصولات شپاکسا در ماه دی 1402 نیز بهبود یافته و نشان‌دهنده رشد قابل توجه برنامه‌های پاکسان در این زمینه است. در این ماه مجموع تولید محصولات تولیدی شرکت (غیر کارمزدی) معادل 7191 تن بود که 3 درصد بیش از متوسط سال مالی گذشته است. عملکرد پاکسان در مقایسه با ماه اول سال مالی گذشته با 56 درصد افزایش درآمد، 61 درصد افزایش در مقدار تولید و 13 درصد افزایش در مقدار فروش محصولات همراه شد.

اخذ گواهینامه‌های بین المللی استاندارد مدیریتی پاکسان از SGS IRAN

سطح کیفیت کالاهای تولیدی و سایر فرایندهای سازمانی منطبق با آخرین استانداردها و به‌روزترین دستاوردهای نظام ارزیابی و بازبینی شیوه های مدیریتی در شرکت پاکسان موجب شد تا این شرکت موفق به اخذ گواهینامه‌های بین المللی استاندارد مدیریتی از SGS IRAN شود.

رویکرد برنامه‌ای شرکت پاکسان برای سال 1403 بر تامین نقدینگی مورد نیاز برای تولید و فروش حداکثری محصولات صنعتی قرار گرفت. همچنین این شرکت در نظر دارد تا بازسازی و ایمنی بناها و ساختمان‌ها، و همچنین اجرای مدیریت دانش و جانشین‌پروری را در جایگزینی نیروهای بازنشسته در سال آینده به اجرا بگذارد.

تشریح جزئیات تولید، فروش، اقدامات مالی، و دستاوردهای شرکت پاکسان توسط مدیرعامل

شهریار محمدی راد، مدیرعامل شرکت پاکسان در این مجمع در گزارش عملکرد سال مالی منتهی به سی ام آذرماه امسال جزئیات تولید، فروش، اقدامات مالی، و دستاوردهای این شرکت را اعلام کرد. وی به مشکلات سال مالی گذشته اشاره کرد و افزود: با وجود تحریم‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه، سود شرکت کاهش یافته بود. با این حال، تراز مالی شرکت در تاریخ 30/09/1402 با افزایش چشمگیر از چهار و نیم درصد به 16 درصد رسید.

محمدی راد همچنین به بهبود در خرید مواد اولیه، کاهش ضایعات، اصلاح فرمولاسیون، و مدیریت هزینه‌ها اداری اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که پیش فروش کاهش پیدا کرده ولی نرخ فروش شرکت 39 درصد نسبت به سال مالی 1401 افزایش پیدا کرده و نشان از آن دارد که فروش صادراتی شرکت با حاشیه سود بالاتری بوده است.

 مدیرعامل شرکت پاکسان به نصب و راه‌اندازی واحد سولفوناسیون جدید، خرید راکتور برای پلنت سولفوناسیون، تأمین نقدینگی، کاهش دوره وصول مطالبات، توسعه خرید مواد اولیه، بهره‌گیری از امکانات بازار سرمایه، افزایش حد ریالی تسهیلات بانکی، و توسعه تامین‌کنندگان جدید اشاره کرد و گفت: و ۴۰ درصد در داخل مصرف می‌شود و ۶۰ درصد از محصولات شرکت به صورت پودر صادر می‌شود.

ارائه برنامه‌های استراتژیک و چشم‌انداز پاکسان برای سال مالی آتی

محمدی راد به برنامه‌های استراتژیک و چشم‌انداز شرکت برای سال مالی آتی اشاره کرد که شامل بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تولید، برنامه‌ریزی برای تولید حداکثری محصولات صنعتی، اصلاح قیمت‌های محصولات داخلی، تکمیل زنجیره ارزش، و افزایش سرمایه از محل سود انباشته به نسبت 33.39 درصد است.

شهریار محمدی راد گفت: با توجه به شناخت و آگاهی به ظرفیت ها و زیرساخت های مجموعه، نسبت به احیا و در مدار قرار دادن نیروگاه تولید برق ((CHP شرکت پاکسان با ظرفیت تولید برق سه مگاوات بر ساعت در راستای جلوگیری از قطعی برق شرکت در فصل تابستان اقدام شد.

ضرورت راه اندازی نیروگاه برق در راستای کاهش هزینه های پاکسان

مدیرعامل شرکت پاکسان با تاکید بر ضرورت تامین برق در مجموعه های تولیدی افزود: اهمیت حفظ روند تولید در شرکت ها و فعال نگه داشتن خطوط بر کسی پوشیده نیست. به همین منظور طی ابلاغ ماموریتی مهم به واحدهای فنی و تدارکات شرکت خواستار راه اندازی مجدد و بهره برداری از نیروگاه تولید برق شرکت شدیم و اکنون شاهد تامین برق شرکت از این نیروگاه هستیم و ضمن عقد قراردادی با شرکت برق مقرر شد تا مازاد تولید برق شرکت در شبکه مصرف عمومی عرضه شود.

محمدی راد با اشاره به مزایای راه اندازی این نیروگاه برق افزود: پرسنل سخت کوش و ماهر شرکت پاکسان به دفعات توانایی و مهارت های خود را در بومی سازی دانش و فناوری در بخش های مختلف به منصه ظهور رسانده اند که این امر موجب کاهش هزینه ها، جلوگیری از خروج ارز از کشور و همچنین کاهش میزان وابستگی در بسیاری از زمینه ها می گردد.

بر اساس این گزارش، روزنامه‌ « اطلاعات» به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای انتشار آگهی‌های شرکت پاکسان با اکثریت آرا به تصویب اعضای مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان