عملکرد چشمگیر فولاژ در ۸ ماهه ۱۴۰۲

شرکت فولاد آلیاژی ایران که سال جاری را با کسب رکوردهای متعدد آغاز کرد، همچنان ثبت عملکردهای چشمگیر در رشد تولید، فروش، تامین نیازهای بازار داخل و صادرات را تداوم می‌بخشد. کارنامه فعالیت فولاژ در فصل پاییز نمایانگر رشد ۱۶درصدی فروش در بازارهای داخلی و صادراتی است.

 عملکرد چشمگیر فولاژ در ۸ ماهه ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

فولاژ نماد بورسی بزرگترین تولیدکننده فولاد آلیاژی و محصولات فولادی کشور است که حدود ۱۶ صنعت مادر و استراتژیک ایران را تامین می‌کند. بررسی عملکرد فولاد آلیاژی ایران نشان می‌دهد که این شرکت دارای ارزش افزوده بالا در ایران و خاورمیانه توانسته طی سال ۱۴۰۲ در تمام شاخص های عملیاتی شامل حجم تولید، تناژ فروش محصولات، درآمد فروش و حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل عملکرد موفقی به ثبت برساند.

شرکت فولاد آلیاژی ایران در آبان ماه ۱۴۰۲ موفق شد رشد قابل توجه تولید محصولات آلیاژی و مهندسی در این شرکت را در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به دست بیاورد. حجم تولیدات مهندسی و آلیاژی شرکت فولاد آلیاژی ایران در آبان ماه امسال ۴۲ هزار و ۱۸۸ تن بوده است که رشد خیره کننده ۴۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

شرکت فولاد آلیاژی ایران طی ۸ ماهه ۱۴۰۲ به میزان ۹۴ هزار و ۴۲۵ تن محصول مهندسی و ۲۴۵ هزار و ۲۴۱ تن محصول آلیاژی تولید کرده است. تولید محصولات مهندسی در این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۶.۷ درصدی و تولید محصولات آلیاژی رشد ۵.۲ درصدی داشته است.

درآمد فروش محصولات فولاژ در ۸ ماهه نخست سال جاری ۱۱,۶۶۴ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۱ افزایش ۳۹.۳ درصدی داشته است. درآمد فروش محصولات این شرکت در آبان ماه سال جاری ۱۴۶۹ میلیارد تومان بود که رشد ۳۳.۸ درصدی نسبت به آبان ماه سال گذشته را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، فولاد آلیاژی ایران توانست با وجود محدودیت‌های مصرف انرژی برق در تابستان امسال در محصولات مهندسی و آلیاژی طی دوره مذکور ۳۳۹ هزار و ۶۶۶ تن تولید کند که ۱۵.۸ درصد معادل ۴۶ هزار و ۳۰۲ تن بیش از مدت مشابه در سال گذشته است که این میزان رشد تولید در این شرکت چشمگیر می‌باشد.

تامین نیازهای صنایع مادر کشور به محصولات فولادی خاص و آلیاژی از اولویت‌های شرکت فولاد آلیاژی ایران است و به همین دلیل این شرکت توانست طی دوره ۸ ماهه ۱۴۰۲ نیازهای بازار داخلی را به خوبی تامین کند. فروش محصولات این شرکت در بازار داخلی از ابتدای فروردین تا انتهای آبان امسال به میزان ۲۹۰ هزار و ۳۰۰ تن است که با افزایش ۳۳ هزار و ۴۸۳ تنی معادل ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

مجموع فروش محصولات فولاژ در بازار داخلی و صادراتی نیز  ۳۴۵ هزار و ۱۲۸ تن بوده است که حاکی از رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. میزان صادرات شرکت فولاد آلیاژی ایران در ۸ ماهه امسال ۵۴ هزار و ۸۲۸ تن بود که نمایانگر رشد ۳۴.۴ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته است. در واقع افزایش حجم تولید به شرکت فولاد آلیاژی ایران اجازه داده تا هم حجم فروش محصولات خود در بازار داخلی را افزایش دهد و همزمان رشد صادرات را نیز رقم بزند.

شرکت فولاد آلیاژی ایران طی ۸ ماهه سال جاری، ۸۴.۱ درصد از وزن فروش خود را به فروش داخلی و تأمین نیازهای بازار داخلی اختصاص داده و ۱۵.۹ درصــــــد از حجم فروش خود را نیز به بازارهای خارجی صادر کرده است.

با توجه به اینکه شرکت فولاد آلیاژی ایران براساس دانش فنی و تجهیزات تولید توانایی تولید و عرضه انواع محصولات فولاد آلیاژی مهندسی و ساختمانی را دارد، در مواردی‌که نظام عرضه و تقاضا ایجاب نماید در جهت تکمیل ظرفیت‌های تولید ارائه محصولات به صنایع کشور در جهت تأمین نیازهای داخلی و .... اقدام می‌کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه